Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024

Cpr3zZ

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    220
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Cpr3zZ

  • Placering
    Kommendörkapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hagmans silikonborttagning brukar funka bra i de flesta fall.
  2. Varför inte byta även drevet till ett "modernare"? Tror nog de hade gjort dig ännu lyckligare i längden
  3. Tomgångsventil/IAC är detsamma.. Skulle börja med att kolla upp MAP sensorn! Har du tillgång till diagnostik, så du kunde logga värdena så hade det vart bra..
  4. Som flera skrivit tidigare så är det rätt vanligt att ventilerna inte håller trycket på låga varv och detta åtgärdas med nya. Man bör också rengöra hela oljekylaren för att säkerställa ett gott resultat. Det samlas ofta avlagringar m.m. där vilket resulterar i att dom nya ventilerna inte heller håller tätt efter en tids användning.
  5. Börja med att kontollera eller konfugurera om motorerna (styrbord/babord)
  6. Ångseparator är en liten behållare som konstant hålls fylld med bränsle av matar pumpen. Detta för att högtryckspumpen hela tiden skall ha tillgång till bränsle och inte suga luft vilket skulle leda till et ostabilt bränsletryck. Ångseparator används på insprutningsmotorer.
  7. Kontrollera bränsletillförsel och kvalite, är det ok: rengör/byt brännarhuvud. När detta är åtgärdat kan du radera felkoderna och låsa upp värmaren.
  8. Försök att fokusera på centreringshålet i axeln, lättast att se då
  9. MD17 är en lågvarvig motor (max 2500rpm) och behöver därför denna utväxling för att generatorn skall börja ladda.
  10. Byt remmen om du inte har gjort det, och spänn den korrekt. Troligtvis slirar remmen när generatorn belastas, remskivan blir varm och generatorn laddar inte heller. Kontrollera även hur remskivorna ser ut, har man kört en längre tid med slirande remmar blir dom polerade och kan behöva bytas ut eller mattas av.
  11. Börja med en tunnare matta, huggen matta funkar bra första lagren, speciellt om det inte är en plan yta. Skall du bygga upp något tjockare (t.e.x. en akterspegel) kan du stegvis gå upp i tjocklek av matta. Lägg en vävd matta i olika riktningar så får du riktigt bra styrka. Mattor och väv verkar skilja sig mellan olika tillverkare också. Biltemas matta har jag prövat en gång, och kommer aldrig att använda den igen! Annat man kan behöva tänka på: Spackla radier och se till att det inte finns skarpa hörn och vinklar. Rena ytor Vät väven/mattan tills den är mättad
  12. Haha Dagens otydlighetsros? Sorry för OT
  13. http://www.convertunits.com/from/km/h/to/knots
  14. Har du använt dig av något diagnostikprogram? Suzukis diag. program fungerar till viss del (vissa sparade koder och körtider skall man inte lita på!) Däremot fungerar loggning i realtid, och är det man främst använder sig av i ett diagnosprogram. Map sensorn mäter tryck/undertryck i insuget, för att finjustera blandningsförhållandet beroende på last. Den går att mäta med trycktester samt multimeter alt. diagnos. Om du är säker på att du inte har ett larm bör du kontrollera bränsletillförsel och kvalité, leakdown eller kompressions test och andra möjliga mekaniska "fel"
  15. Rätt vanligt att det ärgar hål runt avgaskanalen i adapterplattan och tråget på dom motorerna.. Kåpan fylls med avgaser och motorn går dåligt och larmar. Testa köra med huven borta och se om det är någon skillnad. Annars tar du bort underkåpan på styrbord sida, nedanför avgaslimpan kan det då vara spricka/hål. Map sensorn är annars ett av de "vanligare" felen
×
×
  • Skapa nytt...