Här kommer en rapport från båtägaren! Tack för era kommentarer! Intressant läsning. Det stämmer, vatten i en cylinder. Spräckt kolv och krökt vevstake. Övriga kolvar i halvdant skick så det blir en omfattande renovering för att fixa allt. Det verkar som om det är vatten i en culinde som orsakat problemen. Motorrenoveraren som hjälper mig fattar in hur motorn gått överhuvudtaget på slutet men de verkar vara seglivade de här motorerna. Jag har nu två alternativ att ta ställning till: 1. Köpa en begagnad motor som jag hittat utan backslag, ca 10000kr. Plockar över det gamla backslaget. Den finns hos en firma som fått den över efter ett byte. De har inte haft isär den men de kommer starta upp den så jag ser att den går och sen får jag köpa den i befintligt skick. Något jag skall vara observant på? 2. Köpa begagnade delar, nya för dyra (drygt 20 000 kr), och skruva ihop min motor igen. Lutar nog åt den begagnade motorn och använda min som reservdelsmotor. Vad tror ni om detta?