Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025

darkien

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    36
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om darkien

  • Placering
    Fänrik
  1. bräkleen (bromsrengöring) o tryckluft spraya på rikligt me bräkleen sen blåsa rent me tryckluft upprepa ett par ggr o de blir renare än då de va nytillverkat beprövat sätt på allt från hjullager till fönstervevar o torkarmotorer
  2. ja rekomenderar att ta en titt i boken vårda din plastbåt finns på de flesta bibliotek
  3. ett förbud skulle inte hjälpa 90% av svensson skulle skita i detta iaf lika så 2 taktare skule förbjudas bullskit ja kommer fortfarande köra med min gamla 60 talare 2 takt o köra med min fritidsbåt förbud eller ej i dont give a sh*t för dom som sitter o bestämmer lagarna ser alltid till att dom själva klarar sig undan lagen så varför skulle jag som svennson bry mej då heller... de är lika idiotiskt som dubbdäcksförbudet dom tjafsar om dom får sätta förbud bäst dom villl på de jag kommer aldrig övergå till nå j-vla friktionsdäck har testat köra med dessa f-nstyg o never again inte undra på att de sker så många halkolycker då folk inte kan bromsa med sina miljövänliga skitdäck bara för nån paragrafryttare med busskort som aldrig rattat nått annat fordon än cykel o radiostyrda bilar på gröna lund bestämmer de ska va förbjudet me dubbdäck....
  4. d8 är som sagt evighetsmaskin eller ja de flesta äldre scania motorer går i ur o skur nackdelen är att de börjar va svårare o svårare att få tag i delar till så pass gamla maskiner numera men vill du veta allt om scania marinmotorer ska du ringa grabbarna på scania marin i älvsjö de dom e skitduktiga du rår dessa på 010 706 61 89
  5. hade som du sa tvärt om mindre på motorn o större på generatorn den gick ner i varv en aning då den jobbade högtryck o sen upp en hel del i varv då den sluta ladda o reglera man ner den dog den då den börja ladda igen iof men eftersom ja bara hade den o ladda då de behövdes så stängde man av den ist o drog igång den igen efter ett tag då volten börja säcka igen i vinter tänkte ja laborera med en röjsågssnurra o generator som laddning till lillbåten så får se hur de slutar =)
  6. har byggt med motoråg o de var inga som helst problem gasreglaget modifierades så att man justerade gasen med en ställskruv o lät den gå på lagomt varvtal så att de inte går me motorsåg e bullshit funkar lika bra som med en gräsklipparmotor fast man få en mycke smäckrare konstruktion enligt mej o lätt att bära med sig tack vare sågens bärhandtag väger inte speciellt mycke heller
  7. lite lustigt att du anser de är för jobbit att rengöra en förgasare på en motor o de är för invecklat att byta impeller på den andra men du är villig att bygga ett eget hemmabyggt elverk av en motor o en generator????? är de bara ja som tycker de låter galet? nåja de e ju ditt val men som sagt om du svär över en kass impeller lär du svära en o två ggr över detta bygge men finns ett till alternativ av generatorbygge eftersom du e inne på de spåret de är ta en motorsåg ta bort svärdet o kedjan o montera på en remskiva på motorn sen ang generator är audis eller golf 3ans 90A en vettig generator att utgå från ger bra me ström o är lätta att få tag på
  8. bara en liten hint så att alla pengar du lägger ut på de där bygget me elverk elmotor osv kommer bli lika dyrt som en nyare motor plus att du kommer ha fler prylar som kan strula o kommer strula... ju mer olika delar du bygger ihop ju mer strul får du o framförallt med biltema jula grejjer kommer de strula att du inte har kylning på mercuryn beror på impellern i riggen är kass kostar typ 200:- o den byter man relativt enkelt själv eller så lägger du pengarna du tänkt lägga ut på elverk elmotor byggmaterial etc på en lite nyare utombordare ist
  9. doghouse marine nere på svinninge marina har säkert de han inte har de finns inte ungefär
  10. de där reglaget bör funka bara dina kablar passar i reglaget drar du gasen på denna på noll får du samma funktion som på de du har nu om du justerar rätt fast allt i en o samma spak
  11. två kulventiler plus en T anslutning borde väl funka ?
  12. gå till en riktig mek som föregående talare sa dom nya vill bara sälja för o tjäna pengar inte laga som gamla hedeliga mekar gör hade en mek gjort så mot mej hade ja adrig satt min fot mer hos den meken de e säkert men efter som den går på startgas så lite trixande så borde nog din motor gå att få liv i personligen tror ja felet sitter gissningsvis inuti gasaren eller så vid pumpen testa lossa utgående slang från pumpen o dra igång den me startgas o se att den verkligen pumpar soppa kan va så enkelt att pumpen gett upp efter badet
  13. en tidig tur 80 riktigt fina båtar de där
  14. en sån här http://www.youtube.com/watch?v=pnGB0d1xE98 fast med pipa monterad ger lagomt högt o irriterande ljud ifrån sig perfekt leksak att dra igång precis som den störande e på väg o lägga sig o sova själv testat fast med rc bil med gott resultat på en viltcamping ja brukade stå på förr o grannen (en dryg j-vel som inte gick resonera med för fem öre trots upprepade klagomål från de flesta på platsen) lät sina ungar köra runt runt runt bland vagnarna me sina knattecrossar så ja låna en nitrobil med pipa av en polare o körde runt o under hans vagn ett par kvällar i rad precis som han släckt lyset..... arg som en ilsken tjur kom han ut varje ggn efter 4-5 kvällen va han så ilsken att han börja jaga bilen o va så fokuserad på va han jaga så han stöp över en annan grannes utemöbler o slog sig rätt duktigt ..... efter den kvällen kördes inte crossarna mer runt vagnarna......
×
×
  • Skapa nytt...