Gå till innehåll
fredag 20 september 2024

jarnekle

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jarnekle

  • Placering
    Kadett
  1. Jag har egentligen samma fråga i en lite nyare tråd. Men jag har pratat med (i Gbg) både VP (Tångudden och båtakuten. Mitab har jag inte ringt än) och en firma som heter Svensk Turbo Service AB och alla är sammarbetsvilliga. På min 31:a verkar det finnas en original och en starkare variant. Finns det någon påloggad som gjor detta nyligen? MVH Johan
  2. Hej! Min turbo till 31:an är slut. Ryker, låter illa samt läcker olja. Jag har hört mig för om en utbytesturbo och det verkar som om både VP och turbospecialister (Jag pratade med Svensk Turbo Service AB) kan sälja mig en, sen får man sätta i den själv eller låta en firma göra det. Man få då lämna in den gamla i byte. Jag tror turbon tillverkas av Borg Warner. Det verkar också finnas 2 varianter att köpa (vad jag hört hittills?) en original på 130hk och en hop-up på ca 150hk. Jag vill gå på 150hk för att lättare komma upp i planing. Är det några här som gjord denna operation? Vart köpte ni den och vem gjorde jobbet? Blev det bra? Jag bor i Göteborg och tänker göra jobbet här, men jag läser gärna om detta från folk runt om i landet. MVH Johan
  3. Jag har en AQAD31 som sitter i en DC. Premiärturen i år gick bra och motorn kändes stark, oljetrycket bra, lagom varm etc. Andra turen nu så gick inte båten upp i planing. Halvplanade bara. Alldeles orkeslös. Men funkar fint och låter fint i låga farter. Jag tittade på oljetrycket och det var i botten. Nada. Jag blev ju lite rädd och stängde av motorn och checkade runt. Jag drev och var tvungen att köra vidare in igen. Motorn höll bra temperatur och tuffade in i hamn i 5 knop. Motorn har gått 720 timmar. Jag servade motorn på slutet av förra säsongen. Vad är detta? Har någon några idéer? Mvh Johan
  4. Jag är lite dålig på vad saker och ting heter. Men om jag säger att drevet tar in vatten i botten och det går upp igenom till införingen till motorn, den tappen som man sätter slangen på... Tack för din input också! mvh Johan
  5. Hej på er, Första inlägget och det är en fråga... Jag har ett 290DP drev som jag tog av kyltappen på som går ut från drevet (in till mortorn). Sen ruckade jag lite på styrleden och såg att det är ett litet glapp... Ca 0,3 - 0,5 mm. Skall man renovera detta? Eller vänta ett år till och kolla diffen? Vad säger ni? Tacksam för svar. Våren är på antågande... mvh Johan
×
×
  • Skapa nytt...