Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025

yamarin2011

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om yamarin2011

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Kolla in HR:s hemsida där finns en anvisning att skriva ut. Mvh Anders
  2. Hej Skrovet på 610 är väldigt lättplanande och saknar i princip planingströskel. Jämfört med Yamarin 6110 (Yamaha 115 hk) som jag tidigare ägt under 6 säsonger är det skillnad. Priset är en något hårdare gång i grov sjö. Du kommer säkert vara nöjd med 115 hk men är ni ofta mer än 4 personer är det klokt att gå upp i storlek. Själv har jag valt Evinrude e-tec 130 hk på min 610 mest för att jag är trött på att betala för service och konservering varje år. E-tec är servicefri 300 timmar och vinterkonserveras med en knapptryckning. Snyggt med en vit motor på en vit båt tycker jag. Det är också världens renaste utombordare vilket är bra för miljön. Är helnöjd med både båt o motorval. Mvh Anders Pettersson
  3. Hej Jag köpte en ny HR 610 cb i somras. Har tidigare haft en Yamarin 6110(64dc) under 5 säsonger. Är helnöjd med min nya båt som ger oslagbart mkt båt för pengarna. På Yamarinen fick jag slänga in sittbrunnsbordet och bordsstöttan i ruffen. Hr är mer genomtänkt med inplastade bordshållare och fästen för benet under akterluckan som är hydraliskt dämpad. Staget till rutramen brukade lossna på Yamarinen, ett klent alurörsstöd. Skillnad på Hr som har kraftiga rutstöttor i rostfritt. Det är också lättare att gi i och ur ruffen pga av smart lucka i kojen när man kliver ner. Hr har även mindre planingströskel och går snabbare med mindre motor pga sin vikt på 850 kg.
  4. Har kört med min Seaking 4 hästare inköpt på ÖoB förra året. Motorn är en exakt kopia på Yamaha som tillverkas i Malyisa. Motorn startar så gott som alltid på 1:a rycket, går tyst. Hittils inga driftstörningar(2 års garanti) Parsun, Seaking och Neptune är samma motor tillverkas på samma fabrik. Färg o dekaler skiljer. gav 5900 för min motor nästan hälften vad en Yamaha kostar
  5. Samtliga Selvas 4-taktare tillverkas i Japan av Yamha. samma motor färg o dekaler skiljer. Tvåtaktarna däremot tillverkas i Italien. Trött på experter som tror en massa
  6. Även de minsta är Yamaha. Selva gör inga motorer prcis lika lite som Mariners små motorer var tohatsu eller Yamaha och de större Mercury . Mariner och Johnson finns dock inte längre kvar på marknaden.
  7. Selvas fyrtaktare tillverkas av Yamaha i Japan och är exakt samma motor. Annan färg och dekaler på kåpan skiljer dock men riggen har Yamaha blå färg. Om du tar av kåpan ser du att detstår Yamaha på alla delar. selvas tvåtaktare tillverkas däremot i italien. En fördel med att de står selva på kåpan är att den blir mindre stöldbegärlig än Yamaha som är exakt samma motor. Mercurys mindre motorer tillverkas i Japan av Tohatsu viss utrustningsnivå kan skilja. Hälsningar Anders Senast ändrad av yamarin2011 | 26 mars 2011 | 10:05
×
×
  • Skapa nytt...