Fart_Sebbe
Medlemmar-
Innehålls Antal
16 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Fart_Sebbe
-
Placering
Kadett
-
Har en delta 17 med b20 å 270 drev som jag tänkte göra om till utombordare. Finns det något man kan montera dit i fästerna för skölden till 270 drevet eller måste man plasta igen och hålla på? Tack sam för svar
-
Den är väldigt orkeslös.. Vad menar du med pinnhål? Så vilken propeller ska jag prova? Jag ska ändra tändningen och kolla om det är den, jag ändrade den lite i veckan och då blev den snabbare upp på plan /Sebbe
-
Tja! jag har ungefär samma problem.. Dock så är min moto helt nyrenoverad men den är väldigt orkeslös... Vad var det för delar du bytte? Mvh Sebbe
-
Nu funkar kylningen skit bra! liggger mellan 60-70 grader med termostat och blir aldrig över! Det var en biltopp som satt på och i dom finns det ett rör som är pluggat, så jag tog bort den där pluggen och woalla! Tack för all hjälp!
-
Jag har nu renoverat min aq130 och den gör bara 29 knop, varvtalet vet jag inte då varvtalsmätaren är pajj.. Propeller är 14x17. Dock så planar den redan vid ca 8-9 knop. Eller rättare sagt så kan jag köra i 8 knop och ta ett steg fram så planar den. Det känns lite lite med tanke på att det är en nyrenoverad motor?
-
Hallå där! Jag undrar om det finns fler som har en delta 17 dc med inombordare typ aq130 och hur fort den går osv Skulle vara kul att jämföra! Själv har jag nyligen renoverat min motor(aq130-74) med nya kolvringar, vevlager, packningar. Lite smått renoverad topp(skev 0.35 så planad 0.40) bytt ventil tätningar, slipade ventiler osv. Dock så gör den bara 29 knop med 1 person. Klar förbättring från förra året då den gjorde 26 med 1 person i. Hör av er så kan vi snacka lite skit! Mvh
-
Tja! Håller på att byta kolvringarna i min motor och glömde såklart kolla upp åtdragningsmomenten, någon som kan dessa och vet var dom behövs? Tacksam för väldigt snabbt svar! Nås på mail också maccahan@hotmail.com Mvh Sebbe
-
Hej Menar du röret som finns inne i toppen? min motor går varm och det där röret är bara ett rör och ingen öppning i ändan. Visst är det den stora frostpluggen i toppen?
-
Det är färsk vatten kylning, alltså in från drevet. Det var en del lös rost inne i kylkanalerna på blocket, har tagit bort det nu. Märkte då att kolvarna glappade i cylinderna. Byta kolvringar?? Öppnade upp alla frostpluggar och i toppen såg det bra ut! Hittade dock ett rör i toppen, kan det vara det som är problemet? Impellern sprutar på bra med vatten. Inga problem Lars! Fick några nya tankeställare nu
-
Det är färsk vatten kylning, alltså in från drevet. Det var en del lös rost inne i kylkanalerna på blocket, har tagit bort det nu. Märkte då att kolvarna glappade i cylinderna. Byta kolvringar?? Öppnade upp alla frostpluggar och i toppen såg det bra ut! Hittade dock ett rör i toppen, kan det vara det som är problemet?
-
Impellern är helt ny, det är bara vitt på locket men det är ju som du sa kondens. Ska plocka toppen imorgon och göra rent kanalerna där och i blocket
-
Har en Aq130 som går upp till ca 80 grader på tomgång. När man ligger på låga varv ute och kör så är det samma temp och sen när man gasar på fullt så går det först ner till 70 och sen stiger det upp till 100, Vad kan felet vara? Rensad avgaslimpa, nya vattenpackningar överallt och ny termostat. Det blir vitt uppe på ventilkåps locket och det är kompression där också. Dock så har den stått på land i 2 år innan jag köpte den nu i vintras. Mvh Sebbe!
-
Impellern är ny bytt. Det är bara vitt på locket men inte på stickan eller runt vipparmarna. Funderar på kanske toppackingen eller topplocket, blocket eller limpan.
-
Har en Aq130 som går upp till ca 80 grader på tomgång. När man ligger på låga varv ute och kör så är det samma temp och sen när man gasar på fullt så går det först ner till 70 och sen stiger det upp till 100, Vad kan felet vara? Rensad avgaslimpa, nya vattenpackningar överallt och ny termostat. Det blir vitt uppe på ventilkåps locket och det är kompression där också. Dock så har den stått på land i 2 år innan jag köpte den nu i vintras. Mvh Sebbe!
-
Vill ha upp toppfarten över 40 knop. Har funderat på alla möjliga motorer men en rak 4:a låter nog bäst eller v6:a.. Vet inte vad jag ska ta? Är det värt att trimma b20an eller ska man köpa större?