-
Innehålls Antal
2 651 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
13
ArneRadar senast vann den dag 1 Juni
ArneRadar hade det mest gillade innehållet!
Anseende bland gemenskapen
667 ExpertOm ArneRadar
-
Placering
Hedersmedlem
Senaste Profilbesöken
2 889 profilvisningar
-
Det är garanterat George Soros som ligger bakom sänkningen av båten.
- 32 svar
-
- 1
-
Nja, bortfallsfel är inte oväsentliga vid opinionsundersökningar nuförtiden, själv vägrar jag självklart att svara eller delta. Vid sållningsprov är det svårare att tacka nej, så dessa utgör nog ett säkrare ststistiskt underlag vid denna populationsstorlek.
-
Tack, jag är väl för slö i mitt letande. Och för rudis på FB, när jag söker efter gruppen via appen i mobilen får jag bara uppmaningen att gå med i gruppen. Via web ser jag att den är öppen. Kampanjen är väl minst halvdöd då, om det mest handlar om att iterera samma dravel i samma filterbubblor.
-
Igår kunde man läsa i DN att allt färre åker fast för sjöfylleri, och det är ju gott nog. Blev samtidigt lite nyfiken - har den kontraproduktiva lobbyn mot sjöfyllerilagen nu också givit upp? Jag hittar inte Ljungbergs kampanjsida på nätet, FB-gruppen som förr var öppen verkar nu vara sluten. När ställde det s.k. båtfolket ut på en båtmässa senast? Förekommer det någon kampanj över huvud taget längre?
-
Tack, jag skrev självklart fel om ph. Brunsåpan är ju fast/geléartad och späds vid rengöring av teak. Jag tycker resultatet blivit mycket bra!
-
Kan varmt rekommendera brunsåpa för rengöring av teak. Brunsåpa har lägre ph än gul- grön- och linoljesåpa, dessutom är den fetare.
-
De mest hållbara seglarskor jag haft köpte jag i Italien 1994, ett no-brand "Lumberjack". De är forfarande hela men sulorna är nu hårda och hala så de används inomhus på landet. Har älskat Sperry Top Sider, men de håller inte många säsonger. Har även gillat Timberland men sömmarna håller dåligt. På senare år har jag mest använt skor från Icebug, överlägset grepp på hala klippor och blöta däck men inte bäst i att hindra att smuts från land följer med ombord. Det senaste paret pensionerade jag i vintras i Havanna på Kuba efter 36 dygns segling från Teneriffa. Saltet utifrån och stanken inifrån blev till slut för mycket... Men jag saknar dem, just denna modell finns inte kvar.
- 17 svar
-
- 1
-
Vinandet kan nog vara drivrem eller kompressorrem som slirar. Det är viktigt att spännmomentet är korrekt, för att justera behövs en rejäl momentnyckel. All är väl beskrivet i motorns instruktionsbok. Larmet kan avläsas via blinkkod på EVC-panelen och översättas med hjälp av instruktionsboken. Är det en nyare EVC med display tror jag man får en sifferkod. Hoppas det ordnar sig!
- 5 svar
-
- 1
-
Frigolit absorberar väl inget, men lite svårare att forma. Onödigt vetande: Kölsvinet är den längsgående balken som ligger ovan kölen, utrymmet mellan kölsvin och durk som du vill fylla heter kölskarp. Kan man inte använda det till sump?
-
Förmodligen var det självpolerande epoxy... Den lär ju funka lika bra...
- 450 svar
-
- 1
-
Mer sannolikt är att det beror på att de flesta berörda båtägare tycker det är bra att sanera sina båtar från hormonstörande gifter, att de ställer upp på och i förekommande fall varit med om att rösta fram skärpta miljöregler i sina båtklubbar.
- 450 svar
-
- 7
-
Jag har ingen lust att mata trollet idag. Beklagar, men du är inte tillräckligt intressant.
- 450 svar
-
- 2
-
Är det någon det är synd om i denna historia så är det din hustru som får spendera ålderdomen med en person som driver meningslösa processer, håller båten på land i flera år och beställer viten åt sig själv. Till ingen nytta alls.
- 450 svar
-
- 3
-
Tipsa redaktionen på Uppdrag Granskning!