-
Innehålls Antal
68 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm arriva2452
-
Placering
Löjtnant
-
Finns det någon bra sprängskiss på bravo one drev på nätet? Jag har sökt runt men hittar inget! Skulle vilja veta hur drevet är uppbyggt för att se vad som kan kärva med växlingen! Mvh Micke
-
Typiskt! Idag när vi skulle ut och åka båt så går inte framväxeln i. Backen går i men trögt! Jag bytte växelviren innan sjösättning men jag har haft problem med att växlarna har gått trögt på sista tiden, det verkar som det blir trögare med tiden med växlarna. Jag är medveten om att problemet sitter i drevet men vad kan det va? Ska ta upp båten, men skulle gärna vilja veta vart man ska börja problemsökningen! Vart är det troligaste stället felet sitter? Underhus eller överhus?? Bravo 1 Mvh Micke
-
Ja det är en slang som ska komma upp i framkant ovanför kavitationsplattan! Det är givarslangen som ska kopplas vidare till tryckloggsmätaren. Kolla om du ser någon slang därifrån!
-
Jag har sökt på fördelare till min motor på nätet men hittar inget! Är det någon som vet pris på elektronisk och även icke elektronisk fördelare till Mercruiser 454? Vet inte riktigt vilken man ska satsa på heller! Mvh Micke
-
Det verkar vara en bilfördelare med vakumklocka! Tog bort locket och rotorn för att se hur det såg ut och centrifugalvikterna var jäkligt rostiga och satt glapp dom fjädrar inte riktigt tillbaka. Tänkte köpa en ny fördelare imorgon! Det är väl inte så bra i vilket fall som helst att åka med en bilfördelare på en båtmotor?
-
Ja motorn är en Mercruiser 7.4 v8 med förgasare! Vad är det man ska titta efter när man lyfter på fördelarlocket?? Jag vet inte mycket om fördelare men har för mig att det står Delco Remy på den. Måste man lossa på rotorn för att komma åt och se?
-
Hej! Kollade tändningen idag och såg att den stod på 12 gr förtändning på 700v den måste ha ställt om sig själv för jag har ställt den på 8 gr när jag ställde tändningen sist. Sen kollade jag när den varvade 3000v och då kom den bara upp till 18gr! Vad kan vara fel? Brytarspetsarna slitna?? Mvh Micke
-
Tänkte skriva vad felet var! Det var otäta packningar mellan limpa o knä, så det läckte in vatten via cylindrarna mer eller mindre mellan båda limporna! Så felet är löst! Tack för svaren! Mvh Micke
-
Hur hårt ska bultarna till knäna dras? ska dom momentdras??
-
Hur stor är risken att dom kan ha fryst sönder? nått verkar ju ha hänt iallafall!
-
Limpor och knän bytte jag till nya för 3 år sen! kan det redan vara dags att byta?
-
skruvade bort ena knät idag och såg vatten igen i avgaskanalen in till en cylinder så det är väl därför som startmotorn går trögt! och packningen var blöt på ytan igen även fast den var ny och ordentligt åtdraget knä. Men något som jag blir fundersam över är att när jag lossar på en av bultarna från knät som går ner i limpan så rinner det ur vatten från gänghålet! är det normalt? ska det inte vara tätt i alla limpans 4 gänghål som fäster knät?? Mvh Micke
-
Hej! Jag har lossat på båda knän och limporna var fuktiga och vattendroppar i avgaskanalerna, på ena limpan var det t.o.m en vattenpöl in till en av cylindrarna. Jag torkade ur med trasa och sen byttes packningarna mellan knän och limpor. Efter det har jag bytt olja och startat ett par gånger och fått upp arbetstemperatur och det kommer inget vatten i oljan längre men däremot är den lite trögstartad (startmotorn går väldigt trögt) efter någon minut när jag har haft igång motorn men när jag startar direkt efter motorn varit igång startar den bra! Vad är det nu som är fel?? Mvh Micke
-
Jag lossade kylvattenslangen som går från termostathus till cirkulationspumpen och fyllde upp ett glas och det såg ut som lite olja som flöt på vattnet men ytterst lite! Såg även lite olja på vattnet brevid båten efter motorn hade varit igång, hur kollar man om oljekylaren är sprucken/trasig? Jag har inte hunnit lossa på limpor o knän än men ska göra det i veckan och titta hur det ser ut där! Mvh Micke
-
Nej jag använde spolmuff på drevet! Micke