Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025

Tompis

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Tompis

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för det goda rådet! Mvh Tomas
  2. Ok, då ligger motorn på bara på ca. 12,8V vid varvning m.a.o. inte mycket mer än batteriets spänning. Hur kontrollerar man likriktaren? Eller något annan förslag på felet till den låga laddningen? Mvh Tomas
  3. Ja, jag kanske skulle ta bort detta och mäta direkt på batterikablarna för att få korrekta värden eller? (känner mig lite korkad för att jag inte provat detta i så fall) Mvh Tomas
  4. Tusen tack för era goda råd, jag ska kolla detta! Någon som vet vad laddspänningen bör ligga på vid tomgång och vid höga varvtal? Mvh Tomas
  5. Hej! Är det någon som kan rekomendera någon billig och pålitlig firma i USA som säljer reservdelar till Mercury utombordsmotorer? Är frakten dyr? Har sett att priserna skiljer sig ganska mycket från de svenska. Mvh Tompis
  6. Tusen tack för det svaret! Blir inget bojsänke av motorn då :-) Mvh Tompis
  7. Försöker få liv i en gammal Mercury och upptäckte att propelleraxeln roterar utan att dra runt motorn i fram växelläget med ett klickande ljud (dock EJ i drivriktningen). I backväxelläget driver axeln däremot motorn åt båda rotationshåll. Växelreglaget går i botten åt båda håll så det finns inget att justera. Är detta normalt att propellern ska frikoppla i ena rotationsriktningen? Någon form av skydd för axel i så fall? Jag är inget utombordarproffs så jag mycket tacksam för svar. Mvh Tompis
×
×
  • Skapa nytt...