Nu har jag fått ordning på det strömförande blocket, bara smuts och oxid runt tändspolarna som var problemet tydligen. Beträffande laddningen så verkar det som likriktaren är ok (530 Ohm enbart i en riktning) Jag testade även att köra motorn utan batteri och då ger den (efter likriktaren) 10V på tomgång och uppåt 30 vid varvning. Dock ger detta inte mer än, som sagt tidigare, ca 12,8 vid varvning med inkopplat batteri. Kan likriktaren var kass ändå? Någon som vet det korrekta värdet på spänningen (växel) från alternatorn FÖRE likriktaren? (2 cyl. Mercury 35 hk -89) Jag har köpt en billig likriktare på Kjell & Co men inte hunnit testa den än. Är det någon idé? Hur som helst så går motorn kanon i övrigt och eftersom jag bara använder batteriet till start och länspump (som sällan går då den är placerad i stuvfack, självläns i övrigt) så klarar jag mig ganska länge ändå. Tusen tack för alla goda råd! Mvh Tomas