Gå till innehåll
fredag 22 november 2024

anderssoderlund

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om anderssoderlund

  • Placering
    Landkrabba
  1. Mojja, Länken du lämnade var mycket utförlig. TACK! Du har nog rätt, den som inte klarar att byta impellern med denna beskrivning borde nog inte göra det. Men enligt beskrivningen bör man alltid provtrycka drevet. Detta har jag ingen möjlighet att göra. Är det någon som har erfarenhet av att strunta i detta, dvs hur goda är chanserna att lyckas utan provtryckningen om man är noggrann? Andra kloka tips mottages givetvis också så klart.
  2. Tack för bildserie. Givetvis ger det upphov till flera frågor. Förutom frågorna i mitt ursprungliga inlägg ovan undrar jag om man måste ta bort propellern tex? TACK
  3. Hej, Har sökt förgäves på detta forum och andra sidor. För att ni ska veta vilka förkunskaper jag har och vad jag behöver hjälp med kommer följande info: Info: Bayliner 175, Mercruiser 3,0, Alpha One drev årsmodell 2005. Saltvattenkyld, dvs inget internt kylsystem. Kunskap: Efter många om och men har jag fått reda på att impellern sitter i drevet och inte i motorn. Vet även att man förutom ny impeller ska köpa packningssats även ska tömma ut drevoljan innan nedre delen av drevet klyvs/lossas. Vad mer behöver man tänka på för att lyckas? Några speciella verktyg förutom hylsnyckler etc? Kan drevet var uppfällt eller måste det vara fullt nedfällt (i så fall måste jag gräva en grop i gräsmattan då jag har den på trailer) Har hört något om att vattenröret ska komma rätt (hur säkerställer man det), vad är de vanligaste felen och vad kan gå fel (kan drevet skära i värsta fall?) Mer info för att detta tillgrepp ska genomföras med lyckat resultat?? Stort tack på förhand! Hälsningar Anders
×
×
  • Skapa nytt...