Gå till innehåll
lördag 03 maj 2025

frpeon

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om frpeon

  • Placering
    Kadett
  1. Kanon, tack! Då ställer jag 4 och 5 i botten. Ska kolla manualen om jag hittar några bra värden att börja med, sen får man väl köra på känsla och hitta "mitten".
  2. Nån som har en bra grundinställning och eventuell guide till denna förgasare? Har kollat sprängskiss och kommit fram till följande: 1. Tomgång 2. Enrichment valve 3. Idle Screw 4. Jet, back drag 5. Main Jet Nån som vet om detta stämmer? 2 och 3 är fjäderbelastade så i mina ögon är det dom två som ska justeras (förutom tomgången då). 4 och 5 har jag ingen aning om vad dom har för funktion och om dom ska justeras. Tack på förhand!
  3. Borde gå väldigt lätt, testa och lägga i fram/back några och sen tillbaka. Lycka till!
  4. Har precis samma fel på mercury 25hk. Har lyckats få bort det skapligt genom förgasarinställning, men om det är membranen så har jag ju pillat helt i onödan :/
  5. Ska bara dras åt sidan 1/2-1cm så att "piggen" (sista bilden) åker ur hålet på växelföraren (bilden där du pillade in mobilen)
  6. Jepp, ser ut och va samma lösning.... då ska inte skruva någonting utan bara lossa armen från "klyckan" och sen trycka den inåt... ska gå jäkligt lätt och utan motstånd. Ser ut som du kanske behöver ta bort den stora saxsprinten längre den oxå för att kunna föra armen inåt, men det märker du.
  7. Hojta till om du inte förstår hur jag menar.... om du lägga upp ett kort från andra sidan motorn så kan jag se om det är samma lösning och guida dig.
  8. När jag bytte så tog jag bara bort växelföraren på sidan av motorn, sen gick det och dra det tvärgåendes staget så att det släppte under. Löjligt enkelt när man kommer på det.... (vet dock inte om det är samma lösning på din)
×
×
  • Skapa nytt...