urbla
Medlemmar-
Innehålls Antal
26 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm urbla
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Bifogar en bild på hur jag gjorde min dragning. Då Y-Cop skulle med så blev det fullt i hubben.Snålade och använde en telefonkabel mellan hubben och nmea 2000 nätverket.Behöll moståndet i terminatorn,så om man kopplar bort nmea funkar hubben ändå. Tankmätaren är en som sänder volym data ( bra när man har en v-fprmad tank). Yamaha intrumentet fångad även upp tankmätaren det hade jag inte räknat med.
-
Kan inget om Lowrace men det du skriver gälller även för 720s. 10 kombinationer av fält som kan visas samtidigt som sjökortet finns . 2 av dessa kan visa 8 fält. Du väljer själv vilken data som ska visas i fälten. Fälten är numeriska.
-
Provade Shark Bite på vattenlinjen som var grönt beväxt, fick det inte att fungera. Provade Biltemas fälgrent , släppte lite. Provade Rönnqvist båttvätt och då släppte beväxtningen.
-
Vet inte hur fort ni kör när ni slår av och hur ljudet låter. Men kör man fort och slår av snabbt, så blir det omvänt en stund: Propellern driver kugghjul axlar kolvar mm, så lite skorrande blir det. Frikopplings knappen på reglage kan man ju använda för att prova om ljudet även finns när drivningen inte är inkopplad.
-
Det blir svårare att få upp fören om man hissat för mycket.
-
Köpte jula's förra säsongen, plastslang och bensin går inte så bra ihop. Slangen blir stel och börjar läcka vi infästningen, om hjertmans slangar tål bensin bättre så är den kanske värd priset.
-
> Breckan skrev : Använder dem själv till OpenCPN Använder Seaclear själv idag, men är intresserad av OpenCPN och Linux är inget hinder. Vet något om vilka fördelar OpenCPN har gentemot Seaclear?
-
Efter uppgradering till 60 provade jag med moståndet.
-
Innan uppgraderingen gjorde min båt 34 knop enligt gps'en med en person ombord ( mercury 50 efi, 14 prop). Efter uppgradering till 60hk,med 15, 38,2 knop. Acceleration blev ock så bättre. Provade sedan att sätta ett vridmotstånd i serie med MAT ( lura motorn att det är kallt ute), gav ingen ökning av toppfarten men acceleration blev bättre. Hade planer för att sätta in en knapp(brtytare) för användas vi vattenskidåkning, men kablarna från motorn som var lediga användes i stället till en badtermometer. Senast ändrad av urbla | 03 juni 2012 | 21:39
-
Har en s46. Tycker inte du ska välja mindre motor än 50hk. Går bra i sjön, bra med last för att vara så liten. Man får vara ganska aktiv med trimmet och trycka ner fören när man ska bryta igenom svallvågor..
-
Om man gillar att experimentera kan man sätta ett motstånd i serie med temperatur sensorn (MAT) och lura motorn att det är kallt ute och därmed ge lite mer bensin. Nu har jag provat detta på en Mercury men skulle tro att en Yamaha även har en MAT.
-
Beställde en LS 2024 direkt från Frankrike i höstas.När jag fick den levererad så upptäckte jag att pumpen var en annan än jag hade förväntat mej. På fråga svarade leveantören: Nej, du fick en bättre pump.En 20 HB istället för en 201 HB.
-
Nej, bara det är en EFI. Uppgraderade min 2004. Skickade ECU'n och tog sen bort strypringen i insuget ( 10 minuter jobb). Tar man bara bort strypringen utan att programera om , riskerar man att överhetta motorn,
-
3500:- lundinsmarin.se == 60hk
-
Chanser att du får bort vickandet är nog större om du hissar motorn högre. 1:1,17 verkar inte stämma. Bytte själv från en alu. black max till apollo stål , gick då ner 1 och hamnar då på ungefär på samma max varvatal vid WOT. Apollo är ingen extrem propeller men den gav mej mycket bättre acceleration och mindre slipp.