Gå till innehåll
torsdag 26 september 2024

Valjewaken

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Valjewaken

  • Placering
    Kadett
  1. Motorn är sprillans ny direktimporterad från USA. Jag tror att de givare som sitter på motorn är av typ VDO vilket innebär att jag måste ha VDO kompatibla mätare... har beställt en oljetrycks- och en temp mätare från samma ställe som jag köpte motorn.. det borde funka sen
  2. Hej, jag har nu bytt ut min gamla ford v8 till en vortec 350. När jag kopplat in oljetrycksmätaren och slår på tändningen går mätaren i taket. När jag sedan startar motorn går den ner något.. Den verkar vara bakvänd...Någon som vet vad jag ska göra? Jag hade inte detta problem innan och använder samma mätare. HAr tom testat en ny mätare med samma resultat. /D
  3. Problemet löst. Sååå enkelt och kanske slarvigt... I kitet med fördelarlock, rotor, brytare osv fanns en liten fjäder liknande grej som jag inte monterade då det inte fanns på den jag skulle byta. Upptäckte sedemera mha lampa att vid högre varv blinka det väldigt oregelbundet. Polaren som var med o titta ville då kolla på brytaren och tyckte att den var lite slapp. Ja berätta om grejen som jag inte montera o visa den. Han konstatera att denna skulle definitivt ge brytaren en bättre fjädring. Montera, starta o motorn har aldrig gått så bra Tack för alla tips, på vägen lär man sig otroligt mycket!
  4. Ok, men som jag nämnde, borde inte vattnet kommit ur när jag hade ur alla tändstift? Den drog ju runt lite grann innan batteriet inte orkade mer...
  5. Jag har nu provat en polares gel batteri som ska vara rikttigt bra... Går fint att starta, finjustera tändningen lite, stängde av för att lossa och köra en provtur. När jag sen ska starta pallar inte batteriet dra runt!! Det konstiga är att när jag skulle göra komp prov med mitt eget batteri hände samma sak, alltså det gick och starta, hade den på tills den var varm, stängde av och skruva bort alla tändstift. När jag kollar kompet i ettans cylinder så händer det igen, batteriet pallar inte. Om det varit vatten i cylindrarna skulle väl det sprutat ut vid detta laget? Nästa steg är nu att kolla jorden så den verkligen är ok... Någon som har andra tips eller ideér?
  6. Kan dåliga batteri och generator påverka i detta läget?
  7. Jag ska prova, men är tveksam. Jag testade nämligen att spraya startgas i förgasaren för att se om det hände något men nej...
  8. Tack för svar! Den blöddrar vid 3000rpm... precis som den inte får tillräckligt med soppa. Jag kollade även förtändningen vid 3000 och den kommer inte upp till mer än 20grader, trodde det skulle var ca30 grader. Har även kollat centrifugalvikterna och de ser fräsha ut.
  9. För ett litet tag sedan började min ski nautque gå illa och jag kunde konstatera att den inte gick på alla cylindrarna. Jag bytte tändstift, kablar, fördelarlock, rotor och brytare. Ställde brytaravståndet på 0,45 och förtändningen till 10 grader. Den starta igen och går som en klocka på tomgång. När man drar på låter den konstigt och den varvar ej mer än till 3000rpm. Något motor snille som kan ge tips om vad det kan vara...?
×
×
  • Skapa nytt...