Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025

RonnieS

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om RonnieS

  • Placering
    Kadett
  1. När du trycker in startnyckeln, klickar det då ?
  2. Marindemontering i Luleå, dom hade en begagnade delar till min motor till humana priser
  3. Marin hallen hade en som ja fick för en femhudring, tackar alla för tipsen
  4. har du nåt tips på vart ja kan vända mej ? Har hittat nån men dom skulle ha 1200 spänn för den och det kändes lite väl dyrt
  5. Söker efter en trimgivare till en Johnson -89 90hp det är partnr 0583358 i brp katalogen, har hittat nåra på ebay men dessa skeppar dessvärre inte till sverige Har även en annons om detta under köpes Nån som har en liggandes som inte behövs ?
  6. om du provar att choka den när du kör får du upp varven då eller går varvtalet ner ? kolla även tändkablar och tändhattar så det inte är nåt sprucket/avbrott
  7. Har ingen erfarenhet av skadereglering men på inrådan av bekanta ringde jag till Atlantica och dom ingav ett stort förtroende så utan att gå ner på kronor och ören så valde vi dem Försäkringen är ju inte bara till för att ersätta när klåfingrige petter varit i farten utan den skyddar ju även andra saker..men som sagt vad dom har ju även regler, tex krav på upptagning inom ett visst datum etc
  8. ser du om de e nån fart på skvallerstrålen ? är den som en tonåring tankad med 3,5:er ? kan ju vara så att nån kylkanal är igenkleggad, det är ett sammanhängade ljud du har o inte ett ilsket tjut varannan sekund? Senast ändrad av RonnieS | 19 augusti 2011 | 23:44
  9. okej..nu har ja kommit en bit till på väg visar sig att den kabel som går från reglaget och under panelen är en B och ger ström när ja har tändningen påslagen (att mäta är att veta som min ellärare sa) och tydligen ska de finnas en grå kabel INUTI reglaget alt kopplad i kontakten, men övriga stift är pluggade Får nog riva reglaget och se
  10. Tjena ! Har en johnson 90 v4 vro årsmodell -89 som ja skulle vilja koppla in en varvräknare till men blir inte klok på var ja ska signalen (pulse) ifrån, söker man på nätet så ser man att om man har omc reglage med kontakt och 3 stift ska man ta en för varvräknaren men där har ja trimmätaren inkopplad nån som vet var och vilken plint man ska dra ifrån på motorn? om det ens går...känner inte för att börja labba o bränna elsystemet \RoNNie
×
×
  • Skapa nytt...