Gå till innehåll
måndag 23 december 2024

vithaj

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om vithaj

  • Placering
    Landkrabba
  1. Problemet löst. Bytte tändstift och sen gick den kanon igen!!
  2. Hej Min varvräknare är lite skum. När motorn inte är igång, Det räcker att huvudströmmen är på, tändningen behöver inte ens vara påslagen står varvräknaren på mellan ett och tvåtusen rpm. Misstänkt likt en voltmätare eftrsom den står högre när jag vet att batterierna har bra laddning och tvärtom. När jag startar visar den helt riktigt ca 800 rpm på tomgång och när jag gasar visar den varven lydigt till strax över tusen rpm. Därefter går den i strejk och går ned till 0 rpm. Så fort jag sänker varvtalet till ca tusen rpm vaknar den igen... Verkar som om det finns en lågvarv och en högvarv-givare eller nått och högvarv-givaren är felaktig?? Någon som vet vad som är fel??? Tack på förhand//Håkan
  3. Hej Har en Johnson ocean runner 115 hk-97 som krånglar lite. Ännu mer vro-frågor kanske du tycker....men mitt problem är att den pumpar inte fram bensin men oljan fungerar bra enligt mina tvåtaktsoljesensorer i näsan;-) Jag har faktiskt lusläst ang vro-pumpen men inte hittat något svar så jag hoppas någon kunnig kan hjälpa mig....Vacumsuget fungerar inte så man måste pumpa fram bensin med hjälp av ballongen på bränsleledningen för att få bensin till motorn. Min tanke är att plugga oljetanken enligt instruktioner här på forumet och koppla in en elektrisk pump från biltema. Någon här kanske?? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor/Branslesystem/Elbranslepump/ Min fråga är kan de bli nått fel eftersom motorn normalt suger in bensin och nu kommer en pump att trycka in bensin istället. Har förgasarna flotör som mina gamla moppar och crossar hade som stoppar inflödet eller hur fungerar det??? behöver jag ha ett returrör (förgrening efter pumpen, en till motorn och en tillbaka till tanken) till tanken eller är pumparna tryckkänsliga och startar, stannar själva. Dessutom finns det någon käck kabel som har ström bara när motorn går så att man kan koppla relät till pumpen på den... Tacksam för alla svar. //Håkan Senast ändrad av vithaj | 14 juni 2011 | 12:46
  4. Hej. Har en Johnson 115 oceanrunner -97 som har börjat kinka lite. från tomgång upp till ca 2000 varv går den bara på tre cylindrar. Men så fort jag ökar gaspådraget ytterligare så går den som en klocka. Funderar på om det kan vara taskig kompression i den cylindern?? (Har i mekat 2-takt sen moppe-åldern å det var läääängeee sen) Har inte kollat ett smack än utan väntar ivrigt på goda råd från en 2-taktsguru!!. Tack på förhand/Håkan Senast ändrad av vithaj | 29 juli 2010 | 09:26 Senast ändrad av vithaj | 29 juli 2010 | 09:27
×
×
  • Skapa nytt...