Gå till innehåll
måndag 23 december 2024

tlof

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    44
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om tlof

  • Placering
    Fänrik
  1. Tack för tipsen,ska kolla upp det. funderar på byte till fyrbladig propeller i samma storlek. nån som provat en sån?
  2. Har en 22 fots catalina,med en ag151..145 hk.tycker den är svårmanövrerad överhuvudtaget och stor vändradie.
  3. Kan en båt med 280 drev bli lite mer lättmanövrerad med lite större propeller?
  4. tlof

    Weber vs Solex

    Har en catalina m22 med motor aq151,troligen bytt för fanns väl inte med den.står aq 140 på luftburken o sitter förgasare till aq140 på den.kanske därför den är svårstartad o går dåligt på tomgång. kanske orginalförgasarna bygger för högt så därför dessa sitter där.så motorkåpan går o stänga.men aq 151 är väl inte högre än andra? har chans o köpa original solex till aq151 eller en ny komplett sats med weber 32/36med insug o allt för endast 3500.blir det mycket ombyggnad med Weber?går bättre eller sämre?någon som har erfarenhet av det?
  5. Förtändningen på aq 151 ska väl vara 10 grader vid 850 varv? ställer allt perfekt,både tomgång o förtändning,gasar på lite o tillbaks på tomgång,men då är den högre igen. undrar hur det kan komma sig?
  6. På min sitter den till höger nedanför instrumentpanelen.ganska stor skylt som inte går att missa,tror inte det finns fler.
  7. Fanhultstvätten i Älmhult.Lämnade mitt på tvätt o impregnering 670 kronor.ganska stort tvådelat till Marieholms catalina m22.
  8. Sett det kan va nåt tomgångs munstycke som kan va igensatt,men vet inte vart dom sitter.kanske tid o byta bränslefilter också då,nog inte gjort på bra länge.är det samma bränslefilter på alla aq151?
  9. Kan det verkligen vara nån skillnad o att det tillverkas olika modeller..?
  10. Skulle det funka utan större modifieringar om man köper en weber 32/36 med insug till volvo b230 personbil o byter ut sina dubbla solex eller vad det är på min aq 151? hört att man kan få den o gå mycket bättre på låga varv vid sån ombyggnad,stannar ofta nu på tomgång o tjurig o få igång igen.
  11. Tack för tips.men på vevaxeldrevet då..?märkningen pekar ju uppåt..ska man lägga remmens två märkningar där ändå?trycka ner den o gå vidare till mellanhjulet som driver fördelaren?
  12. Tack.bra beskrivning.men var får man tag på plåten med märkning man sätter på cylinderhuvudet?
  13. Försökte starta min motor aq151 i vintras..inte frusen o glykol i.lät som nåt kugga över o gick inte igång riktigt.bara nån sekund.provat nu när det är lite varmare o bytt oljan.men startar inte utan kom bara en puff..Kan kamremmen kuggat över något?byttes förra året med ny spännare.hur kollar man enklast om så är fallet?
  14. Från värmeväxlaren finns ju avtappningar..en för sjövatten o en för det slutna systemet..kanske kunde funka o sätta en koppling o slang till det slutna därifrån o därmed få nån cirkulation..?
  15. Tack för tipset.har en slang klar som går från toppen.kanske kunde ha nåt från avtappningen under värmeväxlaren då o få cirkulation då.men då pumpas det väl inte runt..?
×
×
  • Skapa nytt...