wipwip
Medlemmar-
Innehålls Antal
51 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm wipwip
-
Placering
Löjtnant
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
håller på att göra båten färdig för sjösättning så händer detta med trim/tilt , nu bara de klickar i den inget mera händer och motorn står nästan helt nerfäld så jag kommer inte åt att få loss den från motorn , finns det inget som man kan lossa på och lyfta upp den manuelt , jag har letat efter manuel releas skruven nr 66 men hittar inte den , så den sitter väll inåt då förmodar jag , är det någon som vet och kan detta så är jag tacksam
-
ingen som har några bra skisser på vattenpumpen eller vet vart man kan se dom på nätet
-
har en johnson 60 hk vro 91a som jag har renoverat och ska nu snart sjösätta men lite återstår, tänkte om de va någon som vet var man kan få tag på en bra skiss om vatten pumpen på den och hur man kollar termostaten jag bytte den förra året ,men den sitter ju inne i ett bakelithus så jag vet inte om man ser de om man kokar den , vad händer om man kör utan termostaten bara plastbyttan ?
-
så jag kan köra mad all olja som är klassad för tcw3 även den på biltema då ,
-
ja de va många svar på detta ser jag eller har jag hamnat helt fel tro ?
-
efter att den blivit ihopnöpen förra sommaren så är den snart klar igen , men jag bara undrar vad kan man förvänta sig för komprision på en sån här när man mäter de sen , och så undrar jag e de någon som vet hur man kopplar bort vropumpen på den , jag pluggade bara den men de e väll något mera man ska göra förstår jag , och vilken olja ska man använda igentligen de fins ju en uppsjö utav dom ,
-
e de fel forum jag har hamnat i eller ?
-
har helrenoverat en johnson vro 60 HK 90a (bortkopplad vropump så jag blandar olja direkt i tanken) borrning 0,20 nya kolvar lager mm , körde med den 2014 gick gör bra , sätte i den förra året kom inte långt den nöp på tvåan cylinder , men blocket klara sig denna gång som tur va håller nu på att sätta i hop den igen jag köpte en ny kolv , mätte då upp ringgapet på den och de va 0,55 på 1 och 3 ans cylinder ocg 0,60 på tvåans mm då , men när jag läser mig till i verkstadshandboken från boatinfo så står de att de ska vara ett ringap från 4,8-7,6 mm kan de stämma , är det någon som vet detta jag vill inte att den nyper för mig en gång till
-
finns det någon som har en skiss på kopplingen av filter och disel pumpen till den
-
Det kan vara mycket som är fel i pumpen. Att stopparmen kärvar är ett dåligt tecken, allt under kåpan är smort av diesel så har något börjat kärva där så är det illa. Vad gjorde du när du gjorde rent den? Tog du isär hela pumpen och monterade med nya packningar ? I så fall har du bra koll på dessa pumpar. Finns många delar med extrem precision inne i den pumpen som kan fastna om det är gamla grejor som stått länge. Pröva och byt pump om du har någon som du tror fungerar. Annars är innanmätet i DPA pumparna inte precis väl lämpade för gör-det-själv åtgärder. Börja iallafall först med att lufta igen efter konstens alla regler, glöm inte stänga returen när du luftar från matarpumpen.
-
hej på er , håller på att starta min MD19 som är hel renoverad , har stått ett tag typ två år utan att varit igång för att jag inte har fått igång den , men har nu gjort ren pumpen för den hadde hängt sig i stopp läget så då gav den ju inget bränsle jag har tre st pumpar men grejen är att jag får inte den att få upp tryck till spridarna vad faan är felet det är fullt tryck på pumpen när jag luftar dom tre skruvarna , men lossar jag ett spridarrör så kommer det inget , jag har ju stält in den efter märkningarna och det stämmer ju , så va faan kan vara fel
-
men hade membranet varit kasst så hade han inte pumpat och flödat eller, och så fort jag släpper gasen så dör han ,så han verkar ju få för mycket soppa så jag får nog riva ner förgasarna
-
har en Johson 60 vro 1990 som jag har plockat bort oljepumpen på så jag blandar oljan direkt i tanken , tog en sväng med båten i går och det som hände va att den började gå ner i varv av sig själv och till slut så dog den , nu när jag försöker starta den så måste jag trycka in nyckeln som vanligt ett par gånger och ha de lilla gas hantaget i botten för han ska gå och då ser jag att det sipprar bensin ur förgasarna om de va alla tre eller bara en kunde jag inte se är det någon som vet vad detta kan vara för något .