Clarken
Medlemmar-
Innehålls Antal
11 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Clarken
-
Placering
Kadett
-
ok. då köper jag en på chans och hoppas på att det är den som spökar MVH
-
Jag testade att byta plats på grön/vit och vit/grön kabel igår. Resultatet blev att gistan flyttade sig till den övre cylindern. Kan det vara triggern som spökar? Jag ska Försöka att ohm mäta den idag. MVH
-
Man kan tro att statorn är hel då eller? jag ska ta och mäta triggern sen. Återkommer med svar. jag ska bara hitta en avdragare som kan nå runt svänghjulet. MVH
-
Jag har nu mätt motstånd på kablarna från statorn. färgerna på kablarn är grön/vit, vit/grön samt 2 st gula. Det är. 681 mellan grön/vit-vit/grön 0 mellan grön/vit- jord 0 mellan vit/grön -jord Dom gula har jag inte kommit åt att mäta på än. jag måste bort med fästet till cdm spolarna för att komma åt dom. ser dom värdena jag mätt ok ut? MVH
-
Du vet möjligtvis inte vilka värden som det ska vara, och hur man går till väga? Jag är jätte tacksam att du orkar svara på mina funderingar. MVH
-
När jag skiftar plats på cdm spolarna så går den fortfarande på den nedre. MVH
-
Jag har nu provat att skifta plats på tändspolarna, nu går den bara på den nedre cylindern oavsett vilken tändspole som jag använder. är det cdi boxen? eller är det någon annan som har en gissning? MVH
-
Kan det vara en tändspole? Det är väl det som du menar med cdm spole? grejen är ju att först så gick den bara på den övre. och lite senare bara på den nedre. dvs båda spolarna verkar kunna ge gnista, dock bara en i taget. jag är villrådig. MVH
-
gnistan är mätt före stiften så det är inte stiften någon som har varit med om något liknande? MVH
-
Ok nu har jag undersökt lite mer och kommit fram till att den bara går på en cylinder. När jag kollade gnistan under gång så visade det sig att den bara gick på övre cylindern. den nedre saknar gnista. ok tändspolen tänkte jag, Men efter några provstarter och diverse pill så nu går den på nedre cylindern och gistan är nu borta på den övre cylindern. Någon som vet vad detta fenomen beror på? Tacksam för svar MVH
-
Hej jag skulle vara grymt tacksam om ja fick lite tips om vad som kan vara fel på min motor. Det är en Mercury 30 2t 04. Problemet med den är att den inte varvar ut. den startar lätt och går fint på tomgång, den svarar på gas till ca1/3 gaspådrag. Gasar jag mer ändras motorljudet mot det dovare hållet, dock kan jag köra på fullt gaspådrag utan att den surar ner sig. Jag har bytt till ny bensin och olja i den, gjort rent förgasaren samt kollat bränslefiltret. Jag har även bytt blåsan på bränsleslangen då jag inte upplevde att den blev riktigt hård när man pumpar på den, dock blev det ingen skillnad. Jag kan tillägga att den gick bättre i höstas dock inte riktig bra då heller, då kunde jag gasa ca 5/6 gas, men över det så hackade den till och dog. Kan det vara membranen i bränslepumpen? Tacksam för svar MVH