Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024

Peter_one

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Peter_one

  • Placering
    Kadett
  1. Problemet löst. Motorns vaccumpumpar orkade inte pumpa tillräckligt med bensin på tomgång. Har fast tank i fören och troligen gammla membran i pumparna. Löste det med en elektrisk matarpump. Så nu går den kalas fint... å fort Blir nya membran och lite ombyggnad av bränslesystemet i vinter.
  2. Med min 16 fots Fletcher GTO har jag åkt 55 gps knop, men då finns det mycket kvar på gasen. Har en 150 hk Suzuki med en Balistic prop på den. Skulle behöva hydralstyrning och fotgas för att våga åka fortare, då den blir väldigt orolig i vattnet över 50 knop. Den både rider och vobblar beronde på hur motorn är tiltad. Men den e sjukt rolig att köra.
  3. Audi A4 1.8T Avant -05. Bra och snygg dragbil, som går att åka snålt med... om man vill. Båten är en 16 fots Fletcher GTO med en 150 hk Suzuki (givetvis med förstärkt bakstam) som står på en reggad trailer.
  4. Ingen som vet något?? Vill ju inte börja felsöka i fel ände. Har gjort komptest idag å alla cyl låg mellan 7.8 till 8.1. Rengjort förgasare och bytt bränslefilter.
  5. Hej. Har en Suzuki 150 hk från -90. Den har gått kalas bra tills för en vecka sedan. Den går igång lätt o fint, går bra på tomgång och går bra att tomvarva Men när jag lägger i växeln så dör den så fort jag rör gasen, det går alltså bra att åka framåt på tomgång. Har prövat att röra gasen extremt långsamt och även fort, men inget hjälper. Så rätt som det är efter 10-20 omstarter så hostar de till hackar lite å så bär de iväg. Varm eller kall motor verkar inte vara någon skilnad. Någon som känner igen symtomen? Någon som vet vad de kan vara för fel? Mvh Peter. Senast ändrad av Peter_one | 13 juni 2010 | 13:32
×
×
  • Skapa nytt...