Hej, väcker liv i denna gamla tråd eftersom vi har liknande problem med vår VP 2002. Den ger ifrån sig varningssignal för varm motor efter cirka 15 minuter. Vi har bytt impeller och termostat utan framgång. 1. Efter termostatbytet kunde vi fylla på med ungefär en liter kylarvätska, efter det funkade motorn utan över hettning under vår testrunda. Glada ihågen satte vi av för en helgtur, dagen efter, över midsommar. Efter en kvart kom den förargeliga varningssignalen igen. 2. I termostathuset finns en skruv, som vi tolkade var för att lufta sötvattensdelen av kylsystemet. Vi skruvade ut skruven under drift tills det kom ut kylvatten. Efter det kunde vi fylla på med ytterligare kylarvätska och sedan köra cirka en timme på lågt varvtal (~1300) innan signalen började ljuda igen. Vi upprepade proceduren 4 gånger och totalt fyllde vi på med tre liter kylarvätska den dagen. 3. Vi noterade att det läcker ut en mindre mängd kylarvatten som samlas på durken i motorrummet. Det var dock långt ifrån några tre liter. 4. Det känns som temperaturen ligger på gränsen. Vid ett par tillfällen slutatde varningssignalen att tjuta efter att ha kört på tomgång ett tag. 5. Vi kan kan ha motorn igång med friläget i under relativt högt varvtal länge utan varningssignal. Det är bara under framdrift som problemet upppstår. Är det någon som har några ide'er om vad det kan vara och hur vi kan få en sommar med en motor som vi kan lita på?