Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025

Sportis

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    16
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Sportis

  • Placering
    Kadett
  1. Det jag undrar är om som exempel min gamla johnson 60 hk från 1971. om den's likriktare har något inbyggd regulator eller om den bara skickar på med volten? Sen om andra utombordare med samma typ av styrka årsmod fast annat märke, om deras likriktare kan passa min gamla häck? hoppas ni förstår vad jag menar
  2. Undrar om någon är intresserad av en vp 25 hk från 70 talet? har en ligger dock bara motor ingen rigg men motor är komplett med förgasare och svänghjul, Maila om intresse finns
  3. Kolla så backventilen på handpumpen på bensinslangen funkar så inte den släpper på trycket och soppan rinner ner igen
  4. Hej igen jag fick med en 60 hk johnson i senaste båt köpet men vet inte vad det är för årsmodel... skulle gissa på slutet av 60 talet början av 70 talet. Motorn såg ut som stryk under kåpan men lite avfettning och bostning så blev sen fin igen Finns det något ställe där man kan få tag i impeller till dessa gamla motorer? lägger upp bilder på motorn all hjälp mottages
  5. Tackar nikitalord för hjälpen tog och byggde en rejäl fena som går ut längre bakom propellern och nu går motorn som en dröm. Har inga problem med övervarvning eller dumheter Tackar igen för all hjälp
  6. Har du testat att köra start motorn med startkablar direkt på motorn? håller med dej om det funkar i bland och i bland inte så är det nog tändningslåset men skulle även kunna vara silinojden som spökar
  7. Låter som att du har nerslitna kolvringar för så brukar det kunna vara på bilmotorer.. men din motor är inte så gammal.. Hoppas du får ordning på den
  8. Hur gammal är startmotorn? Har sjävl 402 som var precis samma sak på men 2 av 4 av kolen i startmotorn var nästan helt slut.. har du haft i sär den och kollat?
  9. Okej har slitit bort propellern och kollat men allt jag ser på baksidan är att det står michigan men inga siffror alls Ska det stå breve det eller på något annat ställe? Kanske finns någon som har en bild på vart det ska står
  10. Efter provkörningen i dag så blev resultalet att den höjer nosen efter ca 1/3 gas mellan 1/3 - 2/3 plananar den ut och sen efter det så övervarvar den bara om man gasar mera.. Testade att höja motorn ett hack för att se om den kunde dra upp nosen mer innan den planade ut men då blev den känsligare för gas och övervarvade rätt snabbt... så nu står man på ruta noll igen och kliar sig i skallen... slet bort propellern för att se vad den hade för stigning men hittar inga siffror på den alls Funderar på att skaffa en annan båt typ en selco men tänkte behålla motorn då den går bra.. har ni några bra förslag på båtar som man kan ha kort rigg på?` Mvh fredrick
  11. går det inte att flytta över låskolven då så du kan använda din nyckel?
  12. Hej tror jag har ett sådan reglage liggandes.. ska ut och kolla i kväll så kan jag åter komma vid 19 har förmej att mitt ser precis ut som ditt.. som bara ligger då jag har mercury reglage nu
  13. Känns nästan som att drivningen slutar men sen direkt börjar igen.. ska sjösätta den i morgon och kolla lite.. kanske kan få tag i en bättre beg propeller.. måste koll dock vad jag har för stigning.. vad bör man ligga på? har ju en rätt liten båt
  14. Har min lilla sport båt med en merc 402 men så fort jag kommer upp mot max varv så känns det som propellern suger ner luft och över varvar.. så jag funderar på om någon har något förslag om vad man ska göra? Funderar om det kan ha med mitt platta skrov att göra eller om propellern slirar.. Tack på för hand
  15. Var berädd på att det är rätt mycke pyssel att få ihop startmotorn igen när du har bytt kolen.. men det finns enkla men att använda sig av.. Hoppas det löser sig för dej Senast ändrad av Sportis | 23 maj 2010 | 21:24
×
×
  • Skapa nytt...