Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025

yesbox4

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om yesbox4

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för svar. Jag provar detta och återkommer med resultatet. Micke
  2. Så om man har elpump så skulle man kunna koppla helt förbi den mekaniska matarpumpen? Som det är nu kör jag via matarpumpen. Kanske sätta en extern backventil mellan pump och finfilter? Vad tror du Kalle?
  3. Jag har redan monterat en elektrisk pump men den saknar backventil.
  4. Jag har en fyrcyl Diesel Tempest med trasig backventil i matarpumpen. Motorn är gammal så utbytespump är nog uteslutet. Kan man sätta på en extern backventil innan själva pumpen? Någon som har haft samma problem?
  5. Haha. Är faktiskt skåning men bosatt i Sthlm fn. Frågan gäller alltså i trakten av Sthlm och motorn är en Tempest Captain 4 cyl diesel. Har problem med luft i bränslet och har uttömt egna kunskaper. Behöver lämna jobbet till proffs
  6. Någon som kan tipsa om kunnig motormekare som inte bara säger sån där gammal skit håller jag inte på med. Behöver någon som kan lösa luftproblem i dieseln.
  7. Testade med slang i luftningshålet på tanken (tack för tips) men kunde inte lokalisera något läckage. Misstänker backventil i matarpumpen. Kan se att dieseln rinner tillbaka till grovfiltret när motorn stannar. Ska imorgon prova med en utombordarpump på slangen mellan grov och matarpump. Dom har inbyggd backventil.
  8. Jag har en fyr cyl diesel i min Najad 34 och har i sommar sanerat dieseltanken, bytt filter och luftat systemet enl instruktionsbok. Motorn startar och går fint, i flera timmar dessutom. Men när jag stannat den och den har stått en stund startar den men stannar omedelbart. Jag får göra om hela luftningsprocessen igen och starta. OSV. Har dubbelkollat alla förskruvningar och slangar och kan inte hitta något läckage. Gott om ny diesel i tanken. Någon idé?
×
×
  • Skapa nytt...