Gå till innehåll
fredag 22 november 2024

Corduroy

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Corduroy

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för svaren! Jarb, bra listor där. Synd att inte alla motorverkstäder tänker på samma sätt. Det här verkar lösa sig bra nu trots allt! Jag var in på verkstaden idag och var lite besvärlig och började fråga en massa. Det visade sig till sist att dom förmodligen gjort ett fel när nya impellern monterades. Jag skulle bli kompenserad på något vis så fort en reservdel blivit levererad och allt var klart.
  2. Jag har ett problem med kylningen på min motor. Motorn har bara "övre vattenstråle" vid högre varvtal, vid tomgång ingen alls trots att motorn nått arbetstemperatur. Det ryker då stora mängder vattenånga från hålet istället. Problemet uppkom efter att impellern byttes i höstas. Inget fel på gamla impellern, den byttes bara för säkerhets skull. Verkstaden hittade att termostaten var trasig och trodde det var den som ställde till det. Felet fanns dock kvar även då dom testkörde utan termostaten. Ny termostat är på gång men det lär ju knappast hjälpa. Det är precis som om vattnet går för trögt genom kylsystemet och orkar bara pumas runt när impellern snurrar fort.. Någon som har någon idé om vad som kan ha hänt? Finns det något "klassiskt" ställe som ofta bäckar igen på dessa motormodeller? Verkstaden där jag har motorn inlämnad nu vet inte vad som felar. Tacksam för hjälp!
  3. Min Yamaha 6 hk fyrtakt, -02 tvärdör ibland. Den går klockrent när den väl är igång men kan plötsligt tvärdö. När den är i detta dåliga läge är den också helt omöjlig att dra igång. Plötsligt är det hur lätt som helst att starta igen. Jag upptäckte senast att om jag kör med lite lite choke så går den klockrent hela tiden och är lika lätt att starta som den annars brukar. Någon som har någon idé om vad problemet kan vara? Kan det här med choken ge en ledtråd?
  4. OK, Tack! 2000 kr för 2 hkr extra känns i saftigaste laget, får se hur jag gör.
  5. Tack för det, det är med andra ord bara ett annat styrprogram? Jag antar cdboxen är databoxen/styrboxen? Vet du om man måste byta ut den och punga ut 276.87 dollar eller om det finns verkstäder som är kunniga och villiga att programmera om befintlig box? Senast ändrad av Corduroy | 25 april 2010 | 23:06 Senast ändrad av Corduroy | 26 april 2010 | 08:14
  6. Jag har nu kollat på sprängskisser och det är samma förgasare också! 6 hk ger maxeffekt vid 5000 rpm och 8 hk vid 5500 rpm. Kanske är det så enkelt att 8hk tillåts varva lite högre, därav den högre effekten. I så fall är det bara något som begränsar gasvajern på min 6 hk-motor.
  7. I manualen ser jag att 6hk och 8hk verkar vara likadana men de har olika effektuttag. Någon som vet vad som skiljer och vad som krävs för att uppgradera? Spec: Yamaha F6 AMH S (Kort rigg) årsmodell 2002.
×
×
  • Skapa nytt...