-
Innehålls Antal
216 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm akterspegel
-
Placering
Kommendörkapten
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Jag håller isfritt runt min brygga med en liknande pump, nuvarande köpte jag på jula och den drar 200-300W vill jag minnas. De brukar hålla ett par säsonger och då kör jag kontinuelig drift under vinterhalvåret. Jag låter vinkeln vara kvar precis som på bilden, viktigt att ha den en bit från botten då de är känsliga för skräp som sätter igen insuget. Jag har inte någon båt i vid bryggan vintertid så jag har inte bekymrat mig över galvaniska strömmar men det ska kanske du fundera på.
-
Jag har haft systerbåten Flipper 705 och sittbrunnen var inte dränerad på den och jag kan inte minnas att jag saknade dränage någon gång. Kulventilen du ser på styrbord sida är nog kopplad till septitanken så du kan dumpa innehållet ifall du vill.
-
Jag sålde 705´an i förrfjol så jag har släppt den tanken. :)
-
Det är inte så att det är sponsrade amerikanska "tester" du sett? Finns många sådana.
-
Motorn ät en VAG 3Liters V6 som finns som landversion i tex audi. Den har ett otroligt bottenvrid så någon kompressor lär inte behövas för den sakens skull, har provkört motorn i en 23DC och där var den grym!
-
Mycket intressant och viktigt ämne! Först körde jag med presskanna men inför säsongen för två år sedan så ville jag ha en bättre, snabbare, renare och enklare lösning så jag installerade då en 1Kw inverter ihop med landströmmen och drog fram ett uttag till köket. Uttaget är per default kopplat till landströmsintaget men växlar till invertern när den slås på om nätspänning saknas. Jag köpte en liten Melitta-bryggare som drar ca700-750W. Detta möjliggör även vispning utav grädde med stavmixern som ingår i basutrustningen numer så man på ett smidigt sätt göra en riktig Irish i båten vilket uppskattas mycket ibland!
-
Ärjade kontakter och en ljudkälla men förlåg signalnivå? Många telefoner ger ganska låg signal. Tror du inte att det är slutstegsanslutningar du har på baksidan?
-
Sökte på grill i forumet och hittade massor av trådar bla. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=498833&highlight=grill http://www.maringuiden.se/forum/;thread=495080&highlight=grill http://www.maringuiden.se/forum/;thread=369195&highlight=grill http://www.maringuiden.se/forum/;thread=439859&highlight=grill http://www.maringuiden.se/forum/;thread=477384&highlight=grill http://www.maringuiden.se/forum/;thread=430742&highlight=grill Jag har en weber goanywhere liggandes i båten och är väldigt nöjd med den!
-
Vad bra, då är det bara för tillverkarna att byta till plåtnyckel så blir brytarna automatiskt jättebra. Skämtåsido så fungerar brytarna i flippern utmärkt, dom sätter inte i dåliga grejer. Dom sitter monterade i ett fack så dom blir aldrig utsatta för fukt under normala omständigheter. Kontaktblecken borde inte bli slitna om man inte bryter någon last.
-
Det finns många olika kvalitèer på huvudbrytare och generalisera efter färgen på nyckeln, går det? Jag kanske missuppfattade TS? jag trodde att den mekaniska funktionen på brytaren är intakt men att den eventuellt är felkopplad. Vem uppfattade frågan rätt?
-
Är det filipper 705 HT det gäller? Du har två nycklar, en för start och en för förbrukning och förbrukningsnyckeln ska ta allt utom länspump, värmare och spis om du har sådana dieseldrivna då dom måste efterkylas och inte mår bra av ett strömavbrott i drifttemp. I elcentralen så har du även en vippbrytare som dödar dessa förbrukare (förutom länspump och radiominne) och jag har även kopplat kylen till den vippbrytaren så jag kan stänga av de stora brytarna när jag lämnar båten men maten håller sig kall. Har du blaupunktstereon så går den att starta när den bara har stanbyspänning men den har jag inställd på att den stänger av sig efter en timma på timer.
-
Då det inte finns någon gilla knapp så får jag skriva att jag håller med crabfish. Oerhört tragisk olycka men olyckor händer och det hjälper inte med nya lagar mot allt. Hitta föraren och lagför denna, skyll inte på fordonet då det var tur att det inte var en båt med aktersnurra, då hade utgången blivit en annan antagligen.
-
Det är en wallas nautic 30Dt om jag inte minns fel. bifogar bild på styrpanelen, där kan man visa batterispänning, ström/dieselförbrukning värmeeffekt mm. Edit: gångvärmen har bara två fläktlägen.
-
Jag har den varianten med display och där kan man se vad den förbrukar osv. minns inte vad den drar men det är väldig lite effekt så jag kör hela natten om det inte finns risk för att det blir för varmt, då kör jag med timer eller så stänger jag av den men inte pga förbrukningen. jag brukar köra på effektstyrning istället för thermostat för det mesta då 1Kw räcker för att värma om det inte är väldigt kallt. Lägger jag mig vid naturhamn och vet att värmaren kommer att behövas ganska omgående så startar jag den så att den är uppstartad innan jag stänger av motorn, det tar väl ca 5min för den att starta och under uppstart drar den 10A. Under drift använder jag bara gångvärmen, den ger riktigt mycket värme!
-
Jag har haft ved vänner som har sovit därute och det är nog inga problem om du har dieselvärmaren som ger max 3Kw, den orkar hålla undan mycket kyla! problemet är oftast att det blir för varmt då mineffekten är 1Kw..