Gå till innehåll
fredag 20 september 2024

ergo1024

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ergo1024

  • Placering
    Kadett
  1. Jag undrar i princip om försäkringsbolaget ser om båten/motorn är stulen? Om det blir stulet under min ägo, kan jag då få problem med att få ut ersättning? För jag måste göra en polisanmälan och då lär det väl synas om båten redan varit stulen en gång tidigare... Vad händer om jag kollar med polisen och larmtjänst, kan de då komma och ta båten ifrån mig? Och ge tillbaka båten till vem som ägde båten för t.ex 15 år sen....
  2. Hur funkar det med försäkring utav gamla båtar och utombordare? Säg från 70- och 80-tal, där kvitton och ägarebevis försvunnit under årens lopp... Vem vet om båten blev stulen någon gång på 90-talet men haft flertal ägare sen dess. Och nu kommer jag och vill försäkra båten...
  3. Jag har en gammal Suzuki Dt28 2-takt med elstart. Nu undrar jag om motorn laddar batteriet när jag kör? Kan jag öppna motorn och se det på något sätt eller mäta mig till det?
  4. Hur ska jag vinkla aktergivaren vid yttre montage på spegeln? I boken ser det ut som att den ska ligga parallellt med vattenytan, alltså peka bakåt men det verkar konstigt. Jag vill väl se botten nedåt? En annan fråga, om jag monterar den bakåt i aktern, kan jag då se det som är under båten? Det givaren snappar upp, det har jag ju redan passerat. Eller?
  5. Självklart har längden på gasreglagevajrarna betydelse, men hur mycket? När jag mäter får jag det till 160-180 cm och jag har kommit över ett reglage med vajrar som är ca 250 cm. Kommer det att funka?
  6. Det blev något fel förra gången jag skulle skriva så here it goes again. Det jag undrar är om det finns styrpulpet att köpa och montera det på en båt som inte har det från början? T.ex en Höga Rodd 400... Eller blir det till att bygga eget, om det ens är möjligt? Förresten, kan man bygga styrpulpet av vilken motor som helst? Nu pratar jag vanliga fritids-utombordare...
  7. Jag funderar på att köpa en båt med en Johnson 35 hk av äldre modell. Fick veta att växelhuset hade frusit men att det nu skulle vara lagat. Svetsat tydligen(?!). Vad bör jag se upp med? Hur kommer det sig att det frös osv? Vad ligger en sådan reparation på ungefär, byta växelhus om det fortfarande skulle vara trasigt? Alla tips, ideer och förslag är välkomna!
×
×
  • Skapa nytt...