Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024

Rickard01

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    16
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Rickard01

  • Placering
    Kadett
  1. Hej. Någon som vet var termostaten sitter på en Honda bf130? Jag har kikat på sprängskisser och på motorn men ja kan inte komma på var det är den sitter? Där ja tycker den borde sitta enligt skisserna så är det bara ett hål.. Någon som kan säga exakt vart den sitter? mvh Rickard Sjöberg
  2. N Eftersom det klickar men inte rör sig så är det nog inte reläet för jag tror att det är just det som klickar och därför är det inte fel på det. Ja tror därför att det är själva tiltmotorn. Kan hända att kolen i tiltmotorn är slut. Jag hade kollat dem först. Lycka till.
  3. Hej. Ja ska ta och kika på det du sa. Jag öppnade locket för några dagarsen till påfyllningen av hydrauloljan men då ville det bara rinna ut. Det verka som det va tryck i där så ja stänga igen det. Men ja ska ta å öppna igen och låta det rinna ut så ser vi vad som händer. Mvh Rickard
  4. Ja tror att det är reläet som bråkar för dig.
  5. Hej. Min Honda Bf130 ifrån 2000 tappar trycket i hydraul kolven så när jag har kört upp så sjunker den sakta ner igen. Vad kan detta bero på? Min teori är att packningarna i cylindern behöver bytas ut. Någon som har nån annan idé? Mvh Rickard Sjöberg
  6. Nu har jag grejat med motorn och det var som jarb skrev att splinsen till växelstången hade hamnat lite fel. Men nu är det ändrat och växlarna går i fint. Tack för hjälpen. Senast ändrad av Rickard01 | 14 juli 2011 | 07:12
  7. Ja ska ta och kolla dessa grejer. Kommer även plocka loss underhuset då det va relativ enkelt på denna motor. Får hoppas det inte är något allvarligt utan att det bara är en justering som behövs göras...
  8. Hej. När jag lägger i backen så låter det som om den tuggar drev och det händer inget hur mkt jag än gasar... Framåt funkar hur bra som helst, likaså neutralläget. Jag kan inte förstå vad det kan bero på. Det fungerade fint förra året. Det jag har gjort med motor är att jag har haft loss underhuset för att byta impellern. Sen så skruva jag ihop den igen. Kan det vara så att det behövs göras någon justering på växelstången som går genom riggen? (Läste det på ett annat forum). Om det är det var gör man detta? Någon som har nån annan idè på detta? Mvh Rikard Sjöberg
  9. grundproblemet är att motorn är för tung för båten. Det optimala hade varit en 90hk 2.takt. ja tror det är vad den är konstruerad för. Men nu är det så att det va denna motorn som satt på och jag har varken tid eller pengar att byta ut denna. därför är jag intresserad av någon annan lösning.
  10. Självlänsen har jag monterat bort då durken ligger lägre än vattennivån, detta resulterade i att det åker in vatten i båten. Jag har flyttat fram tanken så långt jag har kunnat. Eftersom akterspegeln ligger knappt 5 cm ifrån vattnet blir det att när vågor slår mot båten så fylls utrymmet framför motorn med vatten och där finns ingen självläns pga att den ligger så lågt kan jag inte ha det. Ja har tänkt att om ja kan få lite vikt i fören så kanske den kan flyta upp lite där bak. Någon som har blytackor liggandes? eller vet var dom säljer det? mvh
  11. Hej. Jag har märkt att motorn som sitter på min båt är lite för stor för den så den blir lite hängig där bak. Jag antar att man bör lägga någon sorts av motvik i fören för att balasera upp det hela. Min fråga är vad ska man använda sig av til detta? Är det bly som är det bästa? och var får man tag i det isåfall? va kostar sånt? finns det något annat man kan använda sig av? det ska ju ta så lite plats som möjligt är tanken. mvh Rickard
  12. Detta verkar bra, för det kommer inte komma olja eller annat på skotten då jag har en utombordare. Det får nog bli detta. Tack för hjälpen
×
×
  • Skapa nytt...