-
Innehålls Antal
48 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm DannyJ
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Har gjort ett nytt kompprov på C7 nu. Första försöket: 8.2 Sen hade vi i lite olja och då fick vi 9.5 istället. Då är det kanske en sliten kolvring som du säger... När man ger gas så orkar den bara upp till 3-5 knop sen händer det inget mer... har även haft vatten i oljan. Jag har en trasig oljetrycksvakt som skulle kunna vara problemet.
-
Vad tror ni om det här resultatet jag fick på kompressionsprovet på min V8:a? C4: 11.9 C8: 9.4 C3: 9.8 C7: 8.2 C2: 9 C6: 10 C1: 9.5 C5: 9.5
-
Bilden var ju riktigt rolig, speciellt när den ligger på en annons också Men det som är ännu roligare är hur vissa har valt att kommentera bilden
-
När man rutschar ned på baksidan av en våg så kan man skära ner nosen i nästa vågberg, om det är tillräcklig våghöjd. Har inte råkat ut för något sådan än men känt en väldigt obehaglig risk några gånger. Beroende på hurpass tät båten är kan man nog sänka den på en sådan manöver. (Jag har ingen utomskärsbåt.) Jo det har man varit med om ett antal gånger, men inte så allvarligt kanske. Det enda som hänt mig när nosen har skärt in i vågen framför är att det blir väldigt blött i båten Men man kanske får skylla sig själv lite när man är ute och gasar i vågorna
-
Nu har jag fått reda på lite mer info om min motor. Det visade sig att jag blev lurad på 60hk åt fel håll:( Fast motorn är ett år yngre än vad säljaren påstod Hade jag fått reda på det direkt när jag köpt båten hade det blivit ett annan pris
-
Ja ifall det är tryckregulatorn kanske det finns något samband. Men kan man ta reda på det utan att köpa en ny? Tex mäta upp den/kontaten... /Daniel
-
Ja visst är det så, måste fått ett mindre hjärnsläpp igår Bra där! Nej jag tycker inte att den skriker något, då surrar den mer. Men om man jämför värmen på HT och LT pumpen så blir LT pumpen jätte varm medans HT pumpen knappt blir ljummen. Hur många packningar ska det sitta på den stora bulten? Just nu sitter det en oring där men det ser ut som att det ska sitta två st. Men eftersom det har varit så dom senaste 3 åren så kan ju inte det vara problemet. Vet du vad den inringade boxen har för funktion. Det går ju en bränsleledning samt filter till den. Drar man ut bränsleslangen under gång dör motorn. Så den måste ju ha något med soppan att göra, kanske. /Daniel
-
Hej! Fick precis samma mail jag med, ligger nu i papperskorgen. Kunde dock inte hitta användaren på MG... /Daniel
-
Ja den sidan har jag varit inne på förut men tycker inte alls att det stämmer överens med mitt motornummer. Jag har skickat ett mail till dom nu, får se ifall dom svara. /Daniel
-
Har idag demonterat bort högtryckspumpen. På lågtryckspumpen sitter det ett filter där den röda pilen pekar på bilden. Men på högtryckspumpen ser det ut som det sitter en liten plåt bricka för hålet. Pappa trodde att det var en finare filter jämfört med det andra, men det är omöjligt att se med ögat ifall det är ett filter eller skit som har täppt igen. Ska ta med pumpen till jobbet imorgon och kolla med mikroskop ifall man ser några hål eller något annat konstigt. Filtret eller brickan sitter på pumpen där bränslet går in. Försöker man blåsa in där med munnen så är det täppt men blåser man från andra hållet släpper brickan lite och bensin rinner ut. Någon som vet ifall det ska vara så? Det känns rent logiskt att det ska vara tvärt om. Att det ska vara ett stopp så inte bensinen ska rinna tillbaka (varför nu det skulle vara bra). /Daniel
-
Hej! Vet ni någon bra marina i trakten Värmland, Örebro Dalarna? Gärna som är duktiga på OMC EFI (Ford 302) motorer. Eller privarperson som vill tjäna lite extra pengar. //Daniel
-
Tog idag bort luftfiltret och rengjorde det, passade på att testa motorn utan luftfilter monterat. När man varvade upp motorn till ca 3000 varv och höll för lufthålet så gick motorn bra. Släppte man på fingret för hålet så började den att rycka igen. Då gissar jag på att antingen får motorn för lite bensin eller för mycket luft när man ökar gasen. Och bensinen är väl det mest trovärdigaste. Lågtryckspumpen har jag bytt, så eventuellt kan det vara högtryckspumpen som är dålig. Det sitter bilventiler på olika ställen längsmed bränsleledningarna. Är det testpunkter för att mäta bensintrycket? Och isåfall, är det något en seriös båtfirma kan mäta på. Om det inte skulle vara högtryckspumpen, vad kan det vara då? Finns det något elektriskt som har med bränsletillförseln att göra? Typ någon liten elektronik låda? Jag hittade en liten låda som det går en tunn bränsleledning till men ingen från. Det sitter även ett litet runt vitt plastfilter innan den lådan. Någon som vet vad det är till för? /Daniel
-
Testade idag med en extern tank plus nya tändkablar. Ingen skillnad. Fick ett tips om att det eventuellt kan röra sig om ett elektriskt fel. Glapp kontakt någonstans kanske? Filmade iaf en liten stund när jag testade förut, kanske är lättare för er att förstå felet. Här är filmen: http://vimeo.com/25830326 //Daniel
-
Hej Rolle! Nja både och. Det som blev bra efter jag bytt pumpen var att motorn startade igen, men jag har fortfarande samma ryckiga gång när man försöker gasa på. Jag funderar på att göra mig min egna inspektionslucka till tanken. Borde inte vara så svårt. Fram med sticksågen och göra ett lagomt stort hål. Rengöra tanken ordentligt för att sedan montera dit en lucka som man kan använda för samma ändamål i framtiden. Hoppas att det löser sig för dig, du får gärna höra av dig om du kommer på vad det är. Jag skriver imorgon och säger hur det blev med nya tändkablar samt en extern bränsletank. //Daniel
-
Nu har jag bytt: Bränslefilter Bränslepump Tändstift Oljetrycksgivaren Imorgon får jag nya tändkablar. Ska även testa att ta bensinen från en extern tank, för att utesluta skit i bränsletanken. Jag har även problem med att oljetrycksmätaren pendlar fram och tillbaka. När jag startar båten ligger den stadigt runt 40-50 psi. Sen efter några minuters åkande i 3kn kan det sjunka ner mot noll för att sedan öka och komma upp till 40-50 igen. Känns som att det är glapp kontakt någonstans. Eller vad kan det vara? Om det skulle vara oljepumpen, kan man kolla det på något enkelt sätt utan att lyfta ut motorn? //Daniel