Gå till innehåll
lördag 30 november 2024

Snake56

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    53
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Snake56

  • Placering
    Löjtnant
  1. Kan få köpa ett ganska nytt kylskåp till båten till ett mycket bra pris, men kylskåpet vill ha 24 volt och båten ger 12 volt. Är det så enkelt att man köper en omvandlare där det går in 12 v och ut 24 v. Påverkas ampereförbrukningen mer än det som omvandlaren vill ha. Tack på förhand Tobbe
  2. Snake56

    Wondarweld

    Finns det någon på forumet som har erfarenhet av Wondarwelt, en motorsvets som blandas i kylvattnet för att laga sprickor i motorblock och toppar. Har använts till bilar under många år med blandade resultat, men hur går det om man har sjövattenkylning istället för ett slutet system. Är skeptisk till mirakelmedel som har en hel del biverkningar, t.ex tilltäppning av kylkanaler. I mitt fall måste medlet passera drevet för att nå motorn och det känns inte helt tryggt. //Snake56
  3. Är det någon här på forumet som haft problem att få sina varor från Micke på Marindelsbutiken? //Snake 56
  4. Den här sidan kan kanske vara till hjälp. http://ockelbo.plars.org/album/drevavmontering/ //Tobbe
  5. Tack så mycket Micke. Precis den information jag sökt. Kommer att testa det andra tillåtna läget för V8 och se om det är någon skillnad. Annars är det bara att ge sig ut på felsökning någon annanstans. //Tobbe
  6. Ingen som känner till VDO's varvräknare?
  7. Hittade en liten rektangulär öppning på baksidan varvräknaren. I den finns 3 knappar som kan ha 2 lägen. Under respektive knapp står siffrorna 1, 2 och 3. På den bifogade bilden är knapparna målade svarta. Eftersom jag har fel filformat på bilden, så kanske den inte kommer fram. I så fall är knapp 1 och 2 i det övre läget, medan knapp 3 är i det lägre. Någon som vet om det här är inställningen för en V8. //Tobbe Admin. Varför finns det ingen förhandsgranskning?
  8. Tack för svaren. Man hade känslan att mätaren visade 7-800 varv för mycket.
  9. Försöker fixa till några gamla instrument på båten och har nu bara varvräknaren kvar. När jag köpte båten -09, sa den förre ägaren att det förmodligen är fel varvräknare installerad. Han menade att den är för en 6-cylindrig moter och båten har en V8. Hur ser man på en relativt ny VDO varvräknare att den är till 4, 6 eller 8-cylindrig motor? //Tobbe
  10. Med ångest och något förhöjd puls, åkte jag till båten med en mekaniker. Skulle hela motorn vara skrot, med limpor och allt? Men, nej. Lite tur ska man ha. Enligt mekanikern verkar allt fungera utmärkt och kompressionsmätningen var ok. Så det blir ytterligare en säsong med den här motorn. Pust.
  11. När jag själv hade samma fråga (gelcoaten), så blev svaret att använda gelcoatspackel, förutsatt att skadan inte hade gått in i glasfibern. Då måste man först fixa fiberväven. Kolla sidan jag lagt in. Det BHP inte vet om gelcoat är inte värt att veta. http://www.bhp-glasfiberprodukter.se/data/sidor.pdf //Snake56
  12. Flyttar upp frågan då den snabbt försvinner bland alla trådar.
  13. Snake56

    Fuel Set

    Finns det någon som har testat Fuel Set för att rensa bränslesystemet, inklusive tank och förgasare? http://www.watski.com/Archives/dokument/103265_Fuel Set.pdf //Snake56
  14. Om man nu ska ha synpunkter på språkbruket i trådskaparens inlägg, så kanske man ska börja med ordet subkultur. Ingen skulle få för sig att kalla opera- eller poesifantsterna för subkulturella och då är nog dessa i minoritet jämfört med båtfantasterna. Att ha ett brinnande intresse för och kunskap om mahognybåtar från 20- och 30-talet kan man kanske kalla subkultur eller han/hon som har byggt flera Flugor med ritningar från Hobbex. För övrigt tror jag att man bäst, i det här fallet, översätter ordet pitch med ta upp.
  15. Min list hade inte sett rengöringsmedel på många år när jag köpte den hösten -09 och dessutom fanns en hel del skav. Gjorde som monark-670 och använde autosol. Mkt bra resultat.
×
×
  • Skapa nytt...