Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025

Thenry

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Thenry

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ska regga mig där.... bra råd! Det är förgasare på den... Har du någon erfarenhet av XR6:an? Är det mycket bättre med EFI??
  2. Ok... då behöver jag nog inte vara så orolig att det är glykol i oljan. Får helt enkelt byta olja ett par ggr till för att få ut all fukt (klegg) Tack för ett bra svar!!
  3. Har någon här renoverat en 200 XR6 Magnum 2001:a??? Har gått varm, och nypt på en av de mittersta cylindrarna. Måste byta foder samt kolv.... Något annat viktigt som behöver åtgärdas?? (lånad bild)
  4. Har fått vatten i oljan, för att packningen på sjövattenpumpen var slut. Har läckt ut sjövatten i en strid ström halva sommaren, men har inte insett fören nu, att det kunde tränga in i motorn. Lagrena va helt slut, och vattendroppar och grått klegg fanns på insidan (oljesidan på axeln). Har nu (på land) bytt olja två ggr, samt kört motorn ca 30 min åt gången för att få bort så mycket klegg och vatten som möjligt. Nu till min fråga... ------- Det kommer ånga från oljepåfyllningen, samt vevhusventilationen när motorn kommer upp i temp. Antar att det tar ganska lång tid att få bort allt klegg och vatten?? Någon som har erfarenhet av detta. Oljan är helt ok, inte grå... Så antar att det är fukt från tidigare lekage som finns på svåråtkomliga ställen. ------- Om det nu fortfarande skulle vara ett lekage, fast från sötvattensidan. Borde då inte klegget, samt ångan gå att mäta fryspunkten på, eller åtminstone ha en annan färg (blå)?? Ångan blir till kristallklara små droppar på insidan av oljelocket, och har fryspunkt 0, dvs rent vatten.
  5. Går i tankarna att köpa en Storebro 34 77:a, som har stått i en lada i 7 år. Den har precis gått igenom en besiktning, och dom konstaterar att den är sned (sagging). 4 cm tydligen.... Har någon här någon erfarenhet av detta.... Kan man åtgärda detta, eller löser det sig efter ett par år... ??
  6. Fick för mig att mitt gamla kapell på min Windy 27 från 79 hade gjort sitt... fick en kapellmakare att se på båten (mäta och räkna). Fick en prisuppgift på 16500:- plus bågar för 4500:-... detta var i höstas. Nu i vår mallades kapellet och syddes upp. Kapellmakaren hävdar att det var en riktigt jobbig båt, och om hon skulle göra på en liknande båt igen skulle det kosta ca 35000:- plus bågar. Till saken... Har betalat 10000:-, och vi ska träffas i morgon angående resterande... jag vet inte vart det ska landa. Kan man acceptera en höjning från 16500:- till 25-30000:-??? Vad har ni betalat för era kapell???... bifoga gärna en bild /Fredrik
  7. Så kan det vara... får ta värmepistolen och se om jag kan få bort det gamla. Frågan är vart man hittar nytt att limma på i så fall....
  8. Ok.... Palms ska ha det... Bor 2 min gångväg därifrån. Ska höra med dem. Har varit inne flera ggr, men aldrig fått syn på vit...
  9. I min Windy sitter det vit durk (original). Måste ju gå att få tag i, men har inte hittat detta . Någon som vet vart det finns ??
×
×
  • Skapa nytt...