Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024

math_a

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om math_a

  • Placering
    Kadett
  1. Blåsan var helt ny, men frågan är om det kan ha varit fel blåsa...!? Skulle vara backventil i m.m.... Jag provade att trycka, manuell primning samtidigt som vrider om.... Fick köra en hel del gånger, startade aningen snabbare än tidigare, men ändå 8-10 blåspump och några primning....
  2. Ja, blåsan har jag stenhård och vrider sedan om intryckt nyckel. Startmotor går, men inte motorn. Efter kanske 5 sekunder vrider jag av, och då är blåsan "tom". Pumpar upp igen och kör proceduren kanske 20 gånger innan den startar...och då går den som en klocka. Var det så att den lilla "pinnen" undertill (som går att trycka på) bör röra sig...?
  3. Hej, Jag har en Mercury 90hk, 2-takt (2003) som är väldigt svårstartad, och jag misstänker att choken kan vara trasig?! När jag vrider om nyckel intryckt (chokar) klickar det i choken på motorn, men jag ser inget som rör sig....ska det göra det?? Jag kan trycka in "pinnen" på undersidan manuellt, men bör detta hända när jag just chokar?
  4. ...kan tillägga att jag provade att lossa bränsleslangen framme vid motorn då jag pumpat upp tryck med blåsan, och då sprutade det soppa ut där som bara den. Blåsan töms dock när startmotorn jobbar.... Någon som möjligen har en idé om vad som kan vara galet??
  5. Hej, Jag har stora problem att starta min utombordare enl. ovan. Jag klämmer på blåsan tills den är full och stum. Vrider om nyckel och startmotor går utan att motor startar. Känner jag på blåsan är trycket borta. Pumpar den stum igen, försöker starta....och blåsan är tom.... Försöker pumpa samtidigt som jag vrider om nyckel. Kör med choke, utan choke..... Efter kanske 5 min kommer den slutligen igång och går som en klocka. Slår jag av nu och startar igen går den igång direkt. Väntar jag dock några timmar är jag tillbaka på ruta 1. Har någon något tips på vad som kan vara galet vore jag oerhört tacksam...!
  6. Ok, strålande. Då verkar det mest logiskt att gå på detta gen I reglaget.... Tack så mycket!
  7. Jag har fått reda på att det är ett mercury gen I reglage... Vad är det för skillnad mellan gen I & II? Passar möjligen båda? Tack för er hjälp!
  8. Hej, Jag har en Mercury 90hk 2-takt 2003 (90 ELPTO) där jag behöver ett nytt reglade till. Hur vet jag vilket reglage som passar? Jag har hittat ett nytt av deras egna svarta mercury reglage, men hur vet jag att det funkat till min motor?
  9. Ok, då förstår jag att du är förväntansfull och önskar det blir vår snart;) ....och vem gör inte det!? Det låter nog helt klart av intresse......... Maila mig gärna lite info hur du har tänkt dig (var, när , hur.....). //M Senast ändrad av math_a | 18 februari 2010 | 10:44
  10. Tackar för tipset, där fanns en hel del att se över! Vad man än får tag i så kommer det väl helt klart behövas viss modifikation, men allt från båt omkring 22 fot och uppåt är nog av intresse. //M
  11. math_a

    Gammalt segel??

    Hej, Jag undrar om det är någon som har ett gammalt segel som ni har tänkt att slänga/göra er av med? Jag skulle då gärna och tacksamt kunna hjälpa er att bli av med det då jag är på jakt efter ett sådant för att göra ett sk. solsegel till vår altan med (för snart kommer väl ändå våren.....). //M
×
×
  • Skapa nytt...