Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025

ornviksjuttiosex

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ornviksjuttiosex

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för alla råd, både bra och dåliga! Till de många självutnämnda till allvetare vill jag rekommendera att tänk innan ni skriver. Ni sprider motsägande åsikter, ni är inte trovärdiga. Det får bli en HR510 med 90hk.
  2. Tur att det finns några vettiga där ute... Hur upplever du balansen med en 100hk? Den blir inte för tung? Det där med bottenmålning håller jag med fullständigt med om!
  3. Yammamoto verkar lite partisk.... HR 510 säljs med Suzuki, 70-80-90hk är den nya motorn på1.5l Jag kan hålla med om att Yamarin är en kvalitetsbåt liksom HR men inte de andra. Har du någon erfarenhet av Hr 510 eller är du bara en proffstyckare?
  4. Varför jag valde den? Jag har sett några år gamla Ryds, Uttern och Örnvik. De har inte visat sig vara några höjdare vad gäller kvalite. HR har hydraulstyrning, fast tank 70l, vattenskidstång, riktiga stolar, riktig vindruta, man kan gå runt pga centerkonsol. Den är byggd i sverige, det är inte de ovannämnda. Jag kan hålla med dig om att man bäör nog välja en 90hk.
  5. Hej Har efter mycket funderande bestämt mig, det blir en HR510. Men vilekn motorstorlek skall jag välja? Kommer att användas i Mälaren för transport och ibland vattenskidor. Nu är ju 70-90hk samma 1,5l motor. Skall man bottenmåla en ny båt för vatten enligt ovan, eller räcker det om man tar upp den 2 ggr per säsong för tvätt? Örnviken från -76 kommer att bli pensionerad...
×
×
  • Skapa nytt...