-
Innehålls Antal
54 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Blubb
-
Placering
Löjtnant
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Ett annat alternativ som jag använder mig av är att efter jag spolat igenom motorn med sötvatten, tömt blocket och limporna öppnar jag termostathuset (endast två stycken bultar) och fyller glykolblandningen genom hålet tills det är fullt. jag vet inte om det är bra men det har fungerat för min motor.
-
fyll det tomrummet som är kvar i containern med gasolflaskor och napalm, sedan montera en elektrisk tändhatt som aktiveras när porten öppnas så kommer tjuvarna inte att sno din båt... eller någon annans med för den delen.
-
Personligen så tycker jag att jag fått en del bra undervisning och idéer som varit nyttiga. Jag har också skrattat mig fördärvad av bl.a Steve så för min del roar det att ibland läsa om andras pajkastning men när det gäller sådana som Seari som jag anser inte tillfört någonting meningsfullt blir jag gladare ju fortare han försvinner.
-
Det disskuteras mycket om bensin och exploderande båtar. Min teori är att varje gång man öppnar gasolkranen för att tända så läcker det ut en skvätt och eftersom det är en tung gas så kommer den att samla ihop sig på det lägsta stället d.v.s i motorrummet. När sedan mängden är den rätta så smäller det precis som med ett antal husvagnar varje år skillnaden är att en husvagn är ventilerad så där behövs det ett riktigt läckage. jag har själv råkat ut för en spricka på bensinslangen under gång med bensin sprutandes ut i motorrummet och tillslut en jävla os i hela båten men inte en tillstymmelse till brand. själv slänger jag ut den eventuella gasol som finns vid köpet och installerar spritkök.
-
Hej alla sjöbusar! Detta inlägg är ju bara klockrent, helt plötsligt är rollerna bytta. Kan ni se skillnaden själva eller är det jag som behöver psykhjälp?
-
Det är även ute på remiss att det kommer bli obligatoriskt med flytväst och en ny sort forskas fram som ändrar färg från röd till gul om man har mer än 0.2 promille.
-
Jag vill påstå att staten slarvar bort miljardtals kronor varje år på olika saker men tänker inte gå in på detaljer och för övrigt så är det bara ett antagande. Tyvärr så biter inga lagar på alkoholister som finns överallt i samhället och inte kan kontrollera sin sjukdom t.ex så tror jag inte att man kalkylerat kör sin lastbil aspackad mot trafiken. Däremot om jag eller någon i min bekantskapskrets skulle skadas eller dödas av en påverkad förare oavsett alkoholhalt skulle det ju för alltid tragiskt nog förändra mitt liv. Så för min del är det solklart att en icke alkoholiserad ansvarsfull förare är helnykter vid ratten och några miljoner extra till kvb lär inte göra Sverige bankrutt.
-
Handen på blinkerspaken, använder du den? Det är ju först när en synlig polis finns det blinkas som bilarna är som några jävla ljusorglar, och det är ingen skillnad på sjön. Själv tror jag att människan kommer att muteras så att armar och ben försvinner,och då kan vi ju inte använda varken bil eller båt. Slutet gott allting gott.
-
100 klubben är för oss som väljer att ha en motor som pasar bäst till skrovet och därför inte behöver skruva dit en massa metall för en smidig transport på vattnet.
-
Själv har jag monterat i en keith black preppad 9 liters V8 på 1100 hk i min båt som är 6.2x2.3 och den funkar hyggligt när man cruisar mellan öarna , men vid rena transportsträckor så blir det lite segt så du borde fundera på något större motorer eller varför inte fyra stycken. Om inte båten är jättegammal och rutten så bör det inte behövas några förstärkningar , men fundera på om du eventuellt kanske behöver en större tank. Själv monterade jag in en 1000liters och behöver inte tanka mer än varannan helg. Jag missade att du frågade om styrningen jag har för mig att evinrude har handtag direkt på motorn och då behöver du ju bara koppla ihop handtagen med ett plattjärn. Simma lugnt. Senast ändrad av Blubb | 22 september 2011 | 16:11
-
Jag har köpt en båt med 7,4l och bravo III. Nu undrar jag om jag behöver montera en drevdusch för livslängden på drevet eller det bara gäller I och II.
-
VP-autopars,folkraceshop eller KG-trimning har slitdelarna du behöver och dina vevlager behöver du byta snarast, men vevtapparna måste först mätas för dom kan vara slipade tidigare. Till er alla som har aq130(B20) så har Jim Lundberg som jobbar på Classic car givit ut en bok den heter motor renovering och med den i handen så kan så gott som alla renovera en B20.
-
Köp en 123ignition du kan söka här på forumet och få referenser.
-
Låt summern jobba direkt mot batteriet via ett relä som är mycket mer lättdrivet.
-
Jo jag glömde skriva att kulören är svart... Egentligen borde ju alla måla med svart om det är bättre och eftersom färgen är under ytan så syns den ju väldigt lite.