Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024

kake

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om kake

  • Placering
    Kadett
  1. Hej!! Utan att veta , så tror jag att om båten kritar, så är gelcoaten påverkad av uv strålningen. Ju mera du polerar, ju mer skadad gelcoat försvinner. Så efter några år så är du nere på oskadad gelcoat, och glansen håller bättre. MVH L-Å
  2. Hej!!! Med fyra helger kvar, att njuta av skärgården, så blir det nog 550 NM //L-Å
  3. Hej!! Provat allt? Blir stiften blöta ?? Det kan vara så att det har satt sig i nålventilen, den som flottören påverkar. Är det plastflöttör?? De brukar svälla av den nya bensinen. Blir den för stor så kärvar den, fastnar i flottörhuset så att nålventilen inte öppnar. Jag håller som bäst på att undersöka om epoxi är resestent mot bensin, om det är det så ska jag tillverka en ny flottör. P.S. Den här nya bensinen kleggar i hop till ett slem om den får stå. Gör rent tanken och sätt dit ett bränslefilter, så det inte kan komma någon skit till förgasaren. PS.2.Efter att ha tittat på er video, så kan jag säga att det är ett bränsleproblem, den får för lite bensin!!! Senast ändrad av kake | 06 juli 2012 | 14:16 Senast ändrad av kake | 06 juli 2012 | 14:23
  4. Hej. Jag är jätte intreserad, av ett kopplingsschema på den utrustningen du har byggt. Det fungerade ju klockrent. Jag har en likadan, och jag har en fråga till dej. Skulle det gå att fixa så att fläktmotorn går ned lite i varv efter tändning, så att man får ett lägre ljudnivå, ganska irriterande ljud när man ska sova. P.S En fråga till, reglerar farten med 2 dioder?Inte så dumt, men i originalutförandet finns det ingen fartreglering vid uppstart. Det som gör att motorn ökar i varv är att spänningsfallet blir mindre när glödstiftet släcks Edit MVH Lars-Åke Senast ändrad av kake | 09 mars 2011 | 23:19
  5. Jag kikade just på Götakanal`s hemsida ,och fick se att det är rejäla höjningar på avgiften för att åka på kanalen.Hutlöst dyrt. Senast ändrad av kake | 18 februari 2011 | 19:52
  6. Hej. Det verkar som om det blir övertryck i vevhuset.Det är nog avluftningen som är igensatt. På ventilkåpan,vid sidan av oljelocket finns det en ca 8cm lång och 3 cm bred platta med en slang på som går till insugningsröret,under plattan finns en plåt med en massa hål i ,filter, de är i de flästa fall igensatta när finomenet uppstår.Tag dän filtret och rengör sedan är det nog ok.Om inte det är felet så är det någon kannring som hängt sig så du får ned för mycket av kopmpen i vevhuset, men då blir motorn svårstartad. MVH Lars-Åke
  7. Hej Du skulle kunna jorda motorn i en offeranod direkt, med en kabel mellan motorn och anoden. Då skulle läckströmmen gå den lättaste vägen, genom kabeln. MVh L-Å
×
×
  • Skapa nytt...