Gå till innehåll
tisdag 19 november 2024

Snatchi

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Snatchi

  • Placering
    Kadett
  1. Dem ringde från verkstan...båten är klar...det va en tempgivare som va fel på...11161:- kostade det och när jag ville prata med chefen om priset så blev han vansinnig och formligen skrek till mig att det är en skitmotor och att jag skulle ha betalat minst 15000:- för att dem hade dragit av så mycket redan!! När jag väl kom hem med båten upptäcker jag att det ligger ca 7 cm vatten på golvet i ruffen...antagligen har dem slarvat med att lägga på kapellet vid störtskurarna...jag hade den ute i höstas, läckte inte in en droppe då, så det måste va att dem har slarvat...LÄMNA ALDRIG IN NÅGOT PÅ PATRICKS MOTORSERVICE i Jönköping!!!!!!!!!!
  2. Ja, jag har frågat ett antal ggr om kostnadskalkyl men dem säger bara att det svårt att säga...ja, såhär i efterhand känns det som om man har varit för snäll mot dem och kanske skulle ha varit mer krävande..men man vill ju inte stöta sig med dem heller...detta är i Jönköping...
  3. I brist på tid så lämnade jag in min båt till en verkstad för rep av min motor...den startar lätt, går i 5-7 min sen börjar den misstända och går inte varva mer än 2000 rpm...jag lämnar in min Evinrude V6 175 hk på verkstaden och förklarar problemet...killen säger att dem ska kolla på den och lovar att lämna en kostnadskalkyl...efter en dag ringer han och säger att det dryper olja i förgasarhalsarna och jag förklarar att den är vinterkonserverad av en annan firma och det är nog därför isf...han är övertygad om att problemet ligger i bränslet och jag säger åt honon att köra med en egen tank, han gör så och märker då av problemet efter 5 min körning. Det är förgasarna säger han lite stöddigt..men eftersom deras ultrarengöringsmaskin(?) har gått sönder så tar det en vecka till säger han...jag är lite skeptisk till att det skulle vara där problemet är, så jag ifrågasätter honom, men han ger sig inte...han ringer igen efter en dag och säger att han har pratat med en expert från Sthlm som säger att det är inte bränslet, det är tändningen! Så jag ska göra några tester och mäta spolar mm säger han...han kommer sen fram till att det är sämre gnista på vänstra sidan av blocket, DÄR är problemet säger han...borde inte motorn gå dåligt hela tiden isf frågar jag...nänä, det där ändras hela tiden säger han...sen efter några dagar till ringer en ny kille och frågar mig vad jag har för fel på min båt...jag förklarar att jag har redan gått igenom det med den andra killen, och då säger han att den killen jobbar inte här längre...jag förklarar då igen, och han ska höra av sig...han hör av sig efter över 1 vecka senare och säger att han har hittat felet, det är ett överhettningsskydd, när jag tog bort det så gick den bra, men jag vågade inte köra mer för skvallerstrålen slutade säger han...vi måste ta isär växelhuset...jag har redan bytt impeller i vintras säger jag...vad kostar det här då frågar jag? Då frågar han sin chef, och chefen skriker i bakgrunden, riv isär skiten för fan!! Det spelar väl ingen roll!! Nu ska dem plocka isär växelhuset..Jag har sett deras vatten dem använder i sin tunna, det är inte rent..kanske har det sugits in en bit och täppt för en kylkanal...det lustiga är att när jag besökte verkstaden för någon dag sen så jobbade den första reperatören som jag pratade med fortfarande kvar?! Jag är ingen fena på båtmotorer, men ska man behöva svälja att en verkstad beter sig såhär?
  4. Ok, tack för hjälpen...jag får kika över grejerna och se om jag hittar något misstänkt...
  5. Om det nu inte är ett givarfel och motorn går varm, är det fel på kylningen då?
  6. Ok, och det går inte kolla upp CDI-boxen utan att motorn är igång eller? Eller går det att mäta upp den på nåt sätt? När jag hade den på marinan som tog bort vro-pumpen sa han att motorn verkade väldigt frisk med bra komp osv...men han har antagligen inte kollat CDI-boxen då kan man tänka sig, om det nu är det felet...det stämmer väldigt bra med att motorn drar ner varvtalet, och när den har varit avstängd en stund så går den igen...kanske är ett typiskt givarfel ändå? Vilken givare kan det va som är fel då? Senast ändrad av Snatchi | 08 december 2009 | 19:02
  7. Jag är rätt ny på det här med båtar, så ursäkta för den dumma frågan, men vad är ett powerpackproblem? Senast ändrad av Snatchi | 07 december 2009 | 22:16
  8. Hej! Jag har en four winns med en Evinrude 175 hk.. Har ett problem som jag inte vet hur jag ska handskas med..motorn kan gå kanon en stund (varierar i tid) och rätt som det är så börjar den misstända och går inte vava mer än 2000 rpm.. Nästan varje gång så har den fungerat kanon när jag har haft motorn avstängd en stund när den har blivit sån... Ska också tilläggas att den har en förmåga när man går från lite gas till full gas så blir den likadan...misständning mm... Funderar om det kan va vatten i bränslet eller nåt liknande? Nån som har någon vetskap om va det kan va? Tacksam för svar...
  9. Låter trevligt med en FW-klubb! Jag är på!
×
×
  • Skapa nytt...