rool
Medlemmar-
Innehålls Antal
449 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
3 NeutralOm rool
-
Placering
Kommendör 1. graden
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Jag tog nytt kompprov nu och då ligger värdet på mellan 10-12 bar (10, 11.5 resp 12)
-
Inget vatten i oljan så det scenariot utesluter jag nästan.... däremot skall jag testa igen för att se om trycket ändras, om det var olja etc kvar i något lopp... men räknar med att få lyfta ur toppen och kolla om nu packningarna mellan raiser och limpa ser bra ut...
-
Haha, roliga herrar 😀😉 det är dock bara ena sidan som tagit in vatten.
-
Vad skall värdet ligga på normalt? tänkte om det kan ha varit vatten eller olja kvar som gjorde den stora diffen.....
-
Tänkte också först kolla packning mellan raiser och limpa, men just komptestet förbryllade mig....är rädd för att det är toppackning (i bästa fall)
-
I våras bytte jag limpor och knän i förebyggande syfte, Mercruiser 4.3 MPI. kört hela sommaren utan anmärkning men sista semesterdagen efter att ha marschat 24 knop ca 30 distans så tog den plötsligt in vatten, vilket jag märkte när jag skulle starta dagen efter, bara högg till och orkade inte dra runt. Har tagit komptest och det visade 8bar på en cyl och 12 bar på dom 2 andra... Vad kan jag dra för slutsatser?
-
Ok tack för svar, då vet jag att jag dessutom fått bra pris iaf 😀👍
-
Tack för era svar! jag har en kille med egen firma som kan hjälpa mig, 459kr/timme ex moms så då blir det lite enklare att räkna ut ca pris.
-
Jag antar t bälgen och knutarna hänger ihop på något sätt, eller? om knutarna blivit dåliga pga att bälgen är dålig? Eller finns det flera scenarion till varför knutarna låter illa? hursomhelst så måste jag ju upp med båten och fixa det...
-
Någon som har en uppfattning om tidsåtgång för en erfaren att lossa drev, byta knut och montera tillbaka? har fått tag på en firma som kan hjälpa mig men dom kan inte ge mig ett kostnadsförslag.....
-
Någon som har en uppfattning om tidsåtgång för en erfaren att lossa drev, byta knut och montera tillbaka? har fått tag på en firma som kan hjälpa mig men dom kan inte ge mig ett kostnadsförslag.....
-
Innan det förvärras menar du, eller för att få veta exakt vad felet är? kör nog helst bara på 1 motor fram tills jag får någon som kan kolla på detta känner jag....
-
Tack för svar. Jag får vara uppmärksam på ljudet om det blir värre och får riva i höst och kolla.
-
Misstänker att detta inte skulle vara bra om det hände under körning? Jag har nämligen tänkt fixa detta i höst när jag tar upp båten då jag inte har möjlighet att anlita någon innan jag får upp båten, ingen trailer som jag kan dra upp den på tybärr.
-
Frågan är, om det nu är knutarna pga att knutnälgen är dålig, kan det förvärras av att köra då innan reparation?