Gå till innehåll
söndag 10 november 2024

jannelu

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    139
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

5 Neutral

Om jannelu

  • Placering
    Örlogskapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ring Bosse i Växjö. Han har alla delar som du nånsin kan behöva och vet allt om dessa motorer. 070-4777324 eller 070-0364967 Lycka till
  2. Jag ägde en 71 Cadillac Eldorado med en 8,2 liters v8 för ca 15 år sedan. Jag körde alltid på mineralolja, inga problem, när jag sålde bilen så gjorde den nya ägaren ett oljebyte till helsyntetolja. Ett par dagar senare så krökte han stötstängerna till ventilerna och fick således riva motorn. Om du har en motor som har gått på mineralolja, byt då inte direkt till helsyntet, man bör nog isåfall köra med halvsyntet i alla fall några oljebyten innan man byter till helsyntet. Tydligen så rengör helsynteten så pass mycket så att gammal gucka täpper igen oljekanalerna.
  3. Jag citerar vad trådskaparen skrev: Summern sätter igång efter någon minut och vi behöver då stänga av motorn för att summerns ska tystna, samt invänta att motorn svalnat innan vi kan köra vidare...
  4. Har du kollat så att inte propellern slirar runt navet?
  5. Har du kollat så att det inte är summern som larmar vid för låg temperatur?
  6. Bättre pris vid snabb affär!!! Vad är en snabb affär kan man ju fråga sig, ett par timmar eller några dagar.))) Jag har även sett: Obs, sista chansen. Jaha, sista chansen till vad? För säljaren att bli av med objektet eller för köparen att köpa objektet som inte verkar vara alltför lättsålt???
  7. Jag har fått tag på ett Volvo duopropdrev som enligt uppgift ska vara renoverat, jag vet inget mer än så om det. Är det någon som vet vilket drev det är samt årsmodell och hur mycket man skulle kunna begära vid en ev försäljning. Det medföljer även 4 st propellrar.
  8. Jag har ramlat på ett Volvo duopropdrev som enligt uppgift ska vara renoverat, vet inget mer än så. Är det någon som vet vilken modell det är samt hur mycket man skulle kunna begära vid en ev försäljning. Det medföljer även 4 st propellrar.
  9. Jag har ramlat på ett Volvo duopropdrev som enligt uppgift ska vara renoverat, vet inget mer än så. Är det någon som vet vilken modell det är samt hur mycket man skulle kunna begära vid en ev försäljning. Det medföljer även 4 st propellrar.
  10. Jag har ramlat på ett Volvo duopropdrev som enligt uppgift ska vara renoverat, vet inget mer än så. Är det någon som vet vilken modell det är samt hur mycket man skulle kunna begära vid en ev försäljning. Det medföljer även 4 st propellrar.
  11. Båten är lackerad med färg från De Ijssel så det är inga problem att lackera båten efter lagningen. Det är en dubbelruffad Becker 30 med påbyggd flybridge, tung som attan, ca 6-6,5 ton så det blir till att göra en lagning som håller med ett rejält rostfritt plattjärn på insidan. Tack för alla bra tips
  12. Jag tog upp båten i Lördags med båtvagn och eftersom jag förut alltid har använt sublift så var jag osäker på hur båten skulle ligga på vagnen. Jag tog därför en stålvajer och fäste den i vagnen och även i stålöglan i fören. Det gick åt skogen och resultatet blev att öglan med bricka och muttrar slets genom plasten och det blev en spricka som är några mm bred och ca 4-5 dm lång😣 Är det någon som har ett bra tips hur man bäst fixar till det? Jag funderar på att fylla sprickan med 2 komponentslim och använda tvingar för att klämma ihop sprickan. Jag tänker också plasta insidan med glasfiverväv. Vad tror ni, det borde väl bli stadigt nog eller har någon en bättre ide?
  13. Om det är ett gumminav på propellern så kanske det slirar, jag har själv råkat ut för det...
  14. Testa att byta locket, det blir högt tryck i expansionskärlet när det blir varmt och det trycker ut redigt med kylväska om locket inte är tätt även om nivån är låg.. Ett nytt lock kostar max en hundring så det hade jag definitivt kollat först...
×
×
  • Skapa nytt...