Hej, har haft båten strandad hela sommaren på varv och genomgått ett antal olika reparationer samt åkt som en skottspole fram o tillbaka för att sjösätta, upptäcka att problemen kvarstår, traila upp båten igen o köra till verkstad, få tillbaka den o så samma visa igen...stålarna rullar o trailer likaså...puuh! När jag fick tillbaka den efter senaste reparationen så vid provkörning för att kolla att den verkligen är reparerad nu så hamnade vi i sjönöd guppande med motorhaveri (kraftig rökutveckling i motorutrymmet, som tur var ej brand utan kylvatten som kokade över och förångades) o blev räddade av Sjöassistans :-). Va gla jag är att vi tog den försäkringen, inte för att vi tvekade men man glömmer alltid nåt. Sjöassistans bogserade till varv och kom fram till att kåpan som impeller huset sitter på är trasig och att man måste byta dessa. Nu finns kåpan/fästet inte som reservdel längre hos Volvo så frågan är, har någon nåt tips eller är det motorbyte (på grund av en kåpa för några hundralappar) som gäller? MVH//Jomma