Gå till innehåll
fredag 11 april 2025

jaskjask

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jaskjask

  • Placering
    Landkrabba
  1. Jodå. Det finns de som seglat jorden runt i en Vega. Lämpligt eller inte, ja det kan man fråga sig. Det är nog viktigare vem som gör det, än om man gör det. Liten och lätt båt? Ja , det kan vara en fördel med en lätt båt, den går uppe på sjön, istället för igenom sjön. Påfrestningen blir mycket mindre. Gungar? ja det gör det nog. Lastar man för mycket i en liten båt är man nog helt fel ute, okunnig, ja kanske. Man får nog rätta lasten efter typ av båt oavsett vilken båt. Lastar man så mycket att man inte kan kryssa är det för mycket, då spelar det inte någon roll vilken båt man väljer. Dieselmotorn MD6 väger 165 kg inklusiv backslag/reversering. Motorn sitter relativt sett lågt i en båt, kanske bör man ersätta vikten med barlast. 165 kg på samma ställe som motoren är inte lätt att ersätta med samma vikt på samma yta. Senast ändrad av jaskjask | 19 februari 2011 | 17:21 Senast ändrad av jaskjask | 19 februari 2011 | 17:22
  2. Jag tycker att Albin 82 är ett bra alternativ, den har lys 0,95 Winga 78 lys 0,97. Winga 87 i en annan prisklass ligger på lys 1,00 Så några svindlande skillnader finns inte mellan dessa båtar
  3. JAG HAR EN GAMMAL ALBINBÅT, DEN LÄCKER INTE. MAN KAN NOG SÄGA, ANVÄND INTE SILICON PÅ ELLER I EN BÅT. DET LÄCKER OFELBART EFTER ETT TAG
  4. Jag har en likadan brytare som du talar om. Jag har den i läge 1 2 då har jag parallellkopplade batterier. som enligt de senaste rönen är det bästa för batterierna i de flesta fall. Förr sa man att man skulle ha ett batteri i taget inkopplat. Nu säger man att det inte gör så mycket att ha båda inkopplade samtidigt. Att strömmen går från det bästa batteriet till det svagare gör inte så mycket. Men de bör vara lika gamla ungefär. För mig har det fungerat i många år med läge 1 2
×
×
  • Skapa nytt...