Gå till innehåll
fredag 22 november 2024

least

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    66
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

least senast vann den dag 26 September

least hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

6 Neutral

Om least

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Lossa på kättingen så att båten inte är "inkopplad" mot bryggan. Mät sedan spänningen mellan din båt och metallen på bryggan. Då bör en eventuell skillnad i potential kunna visas på multimetern, det lär dock inte vara några stora skillnader i spänning, så ställ instrumentet på att visa så hög mätnogrannhet som du kan.
  2. För att metallen ska ätas upp så här måste det finnas något i vattnet eller anslutet till ditt skrov som gör att din båt offrar sig. Mät spänningen mellan din låskätting och flytbryggan för att se om det finns en spänningscell som din båt är del av.
  3. Jag förstår inte, vad är varningen som nämns?
  4. Varför ska den låta när du slår på strömmen? Den tjuter först när oljetrycket är för lågt, exempelvis vid start.
  5. Bränsleslang mellan tank och motor som kollapsat invändligt?
  6. Ja, jag tror det. Men jag kan inte garantera det bakom tangentbordet som du förstår.
  7. Realtivt stor sannolikhet att felet finns att hitta i Defa-spärren.
  8. Dra kablaget samma väg som båtens instrument använder idag.
  9. Propellern ser lite stukad ut, men varför skulle det leda till värre skador tror du? Upp med båten och kika, sen går du vidare om behovet finns.
  10. "Hostade till och dog" tyder för mig att det är primärt bränslerelaterat. Insprutningen/motorstyrningen märkte att det inte blev några motorvarv av det insprutade bränslet, och stängde ner motorn snabbt för att undvika skada. Kolla så att bränsleledningen från tanken inte har kollapsat invändigt, kan se helt okej ut på utsidan. Testa med annan tank.
  11. Det går inte att byta batteriet, OM man vill behålla tätningen somd en är från fabrik. Men om du tittar på det svarta höljet så ser du en skarv, mellan svart och blå plast. Värm upp fjärren med en "vetekudde för ont i nacken", ta sedan en vass brytblandskniv och såga upp skarven i den nya mjukare plasten. Bryt försiktigt upp höljet, nu kommer du åt fjärrens vitala delar och kan byta batteri. Limma ihop höljet.
  12. Det var till att vara styv i korken där du.... Att bedöma myndigheterna efter deras resultat gällande stölder och exportkontroll, leder till att ansvaret landar på regringen och ansvarig minister som utfärdar myndighetens regleringsbrev. Att inte myndigheten ges direktiv som skulle stoppa den fria exporten av stöldgods, är de facto detsamma som att ge buset frikort att stjäla.
  13. Vad tänkte du slipa "bort"? Din yta saknar redan en mängd material. Snarare är det en fråga om att tillföra häftprimer och nytt material innan slipning.
  14. Det enklaste borde vara att täcka båtens kapell med en offer-duk när båten inte används. Lite meckigt, men sparar kapellet nåt enormt.
  15. När ni har att göra med en förmedlare som agerar mellanhand, var noga med att kontrollera vilket bolag som ni sluter avtalet med. Det har förekommit att kontraktet anger ett annat organisationsnummer än det som man förväntar sig. Namnet på bolaget kan vara snarlikt, men det är organisationsnumret som är det viktiga.
×
×
  • Skapa nytt...