Gå till innehåll
lördag 30 november 2024

mattiprutti

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om mattiprutti

  • Placering
    Landkrabba
  1. Detta beror på att propellern snurrar åt vänster och vrider med sig båten. Om du inte kan leva med det, sätt på trimplan eller köp en till motor med en propeller som snurrar åt höger. De båda propellrarna kommer att ta ut varandra. Eller inombordare med duo-prop kanske?
  2. Hej Jag behöver en ny ruta i plast till min styrpulpet. Var kan man få tag i någon som tillverkar dessa i Norra Stockholmsområdet? Obs att den finns bara i ett ex och går inte att köpa över disk.
  3. Hej Kolla MTN Seasport. Mkt potent och går otroligt bra i sjön. Finns en till salu på blocket, Obs ej min. http://www.blocket.se/goteborg/MTN_Sea_Sport_22839337.htm
  4. Har en Mercruiser 3,0 som suckar vid gaspådrag. Andra trådar nämner olika orsaker (för mkt soppa, accpumpar mm.) Min motor glödtänder efter hårdkörning och motorn dör inte omedelbart när man vrider av tändningen. Dessutom är tändstiften är ljusbruna/vita. Detta tyder på att motorn går för snålt enl min uppfattning och behöver mer bränsle. Motorn går jämt och fint i övrigt och suckandet sker endast vid acceleration mellan 2000-3000 rpm. Är det så att munstyckena original är snålt tilltagna för att förbättra bränsleekomi och miljövärden? På en vanlig bilmotor är detta förödande med brända ventiler och kolvar som följd. Finns det någon som haft detta problem? Vilka munstycken är standard och är det någon som har erfarenhet att byta till en strl större? Antar att det inte finns någon justeringsskruv för bränsle/luftblandning utan att det är munstyckena som spökar.
×
×
  • Skapa nytt...