Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024

moller01

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om moller01

  • Placering
    Kadett
  1. hej har samma fel på min suzuki dt 55 från -91. har du hittat felet ? kan det vara CDI-boxen sm spökar ?
  2. Fick du någon ordning på förgasern efter renoveringen ?
  3. Prova med lös utombordartank med blåsa. pumpa upp trycket och se om den startar. fungerar det då vet du att det är bränslerelaterat. Starta sen utan att pumpa upp tryck, går den då också har du inte problem med pumparna.
  4. Hej ! Sälja när säsongen är slut, och båtarna skall upp, det är då alla börjar fundera på hur de skall förvara på vintern. En polare hade strul med sin motor i somras och köpte en boggi, 3 år gammal som tog 3,5 ton för 35.000:- . kändes dyrt, men jag tror att säljaren förstod att han hade panik och tog i för kung och fosterland. Jag har en boggitrailer från 2004 som jag tänkt lägga ut på blocket. Jag har haft en chaparral 265 på den, den vägde 2,3 ton. Har inte bestämt vad jag skall lägga ut debn för ännu, men jag väntar till slutet på Augusti.
  5. Hej Igen ! Nu har jag tagit isär hela enheten och gjort rent allt jag kom åt, bla inloppsfilter i både hög och lågtryckspump, och nu fungerar båten som den skall ! den pump som lät, högtryckspumpen, låter fortfarande men betydligt mindre. Hoppas på att felet inte kommer igen, utan att det var igensatt någonstans. Tar dock gärna emot erfarenheter inom området, ifall problemet kommer tillbaka. m.v.h Lars-inge
  6. Hej Jag har samma problem med min båt som du, att den bara går på tomgång. Har en 5,7 Gsi från 2000. Har provat med extern tank men det är likadant. även bytt bränslefiltret. Den pumpen som sitter närmast remkretsen (babord) som jag tror är högtryckspumpen väsnas, men det kan den ju kanske göra om det är den andra pumpen som är sönder så att den som går får suga hela vägen själv. Verkar ju såvitt jag förstått som att det är vanligast att lågtryckspumpen går sönder. borde man i så fall inte kunna sätta en extern pump på slangen, och låta den trasiga bara sitta kvar ? blir nog en mycket billigare lösning, och gör man det bara enligt konstens alla regler med dubbla slangklämmor, isolerade anslutningar etc så skall det väl bli helt ok ? /lars inge
  7. Hej ! Har en 5,7 gxi från 2000 som startar direkt och går jämnt och fint på tomgång, men då jag skall upp i fart så hackar och hostar den, ibland så mycket att den stannar. stänger jag sedan av och på nyckeln ett par gånger går den sedan fint igen på tomgång, men blir likadan igen om jag försöker gasa på. Känns som att inte bränslet räcker till. Jag har provat med lös tank och det är precis samma sak. Har förstått att det är problem med bränslepumparna på dessa motorer. det finns 2 pumpar, den som sitter närmast remkresten låter väldigt högt. någon som har kunskaper eller tips om vad det kan vara ? vill inte chansa på att köpa nya pumpar om det inte är det som är felet då de är svindyra...! m.v.h Lars-inge, singe@telia.com
×
×
  • Skapa nytt...