Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025

wallmed

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om wallmed

  • Placering
    Kadett
  1. Nu är problemet löst! Jag fick hjälp av en båtracande granne och mycket riktigt - det var nåt knas med oljelarmet. Det är nu bortkopplat. Tack för all hjälp och allt engagemang här på forumet! /Daniel
  2. Låter som en lösning i min stil. Jag ska försöka sortera min nyvunna kunskap och testa de föreslagna lösningarna i tur och ordning. /Daniel
  3. Wow, vilken bra information. Jag ska göra ett försök. Men är det verkligen oljan som spökar? Signalen är konstant - enligt handboken indikerar det kylningsproblem. Signalen för oljeproblem ska vara intermittent, vilket jag tolkar som att den snarare kommer i stötar. /Daniel
  4. Oj, vad härligt med så snabb respons! Wanmar: jo, oljebehållaren är i princip full. Frans73: jag är totalt okunnig på motorer, men jag borde kunna identifiera den svarta boxen. Tror du att det är värt ett försök med lite kontaktspray först? Jag vill naturligtvis gärna att allt ska fungera som det är tänkt från början och ger mig ogärna in på egna modifieringar. Jag kan inte heller med säkerhet säga att den kyler och smörjer som den ska. /Daniel
  5. Hej! Jag har en Mercury 75 hk från 1989 som sitter på en Uttern 520 HT -82. Under körning började larmet ljuda. Det är en konstant signal som enligt handboken indikerar att något är fel med kylningen. Jag slog genast av motorn och lät den vila någon minut. Jag startade sedan och körde hem, ca 3 minuters färd. Larmet började ljuda igen tämligen omgående. Väl i hamn lät jag motorn svalna innan jag provstartade igen, men nu ljöd larmet redan när jag vred om tändningen. (Alltså inte den korta larmsignal som normalt ljuder när man slår på tändningen). Den så kallade skvallerstrålen ser normal ut och jag upplever inte att motorn gått varm. Vad bör jag göra? /Daniel
×
×
  • Skapa nytt...