linans
Medlemmar-
Innehålls Antal
50 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm linans
-
Placering
Löjtnant
-
Någon som vet vad normalt bränsletryck på en 454 efi mercruiser? / Anders
-
Hej hej. Har en 454 efi 90 tal Precis köpt motorn. När jag kört på ca 1000 1500 varv i ca 10 min börjar den gå dåligt för att helt stanna. När den stått i ca 5 min går den igen. Kör 10 min och samma sak händer igen och igen. Inget problem med bränsle fram till insprutningspumpen. Motorn går ej varm. Bra oljetryck. Ska mäta bränsletrycket i helgen. Några andra tips??
-
Någon som har förslag Hur man får ut motorbussningarna innerskölden bravo? Sitter fast. Provat att knacka och pressa med tving men det går ej...snälla hjälp!
-
Det är ett bravo drev. Köpte båten utan motor. Ligger en bricka på skölden där motorn ska fästas. Brukar höjden bli rätt med detta? Får låna en axel för att prova och justera motorn.
-
Det är ett bravo drev. Köpte båten utan motor. Ligger en bricka på skölden där motorn ska fästas. Brukar höjden bli rätt med detta? Får låna en axel för att prova och justera motorn.
-
Har en 28 år gammal båt med v8. Sea ray pachanga 22. Ska montera i nyare motor. Bör man byta motorkuddarna fram till nya? Eller duger dom gamla? Kostar 1200 styck...fästena mot drevet består väl också av nått som skall dämpa vibrationerna.../Anders
-
Smidda kolvar ska det stå...tacksam för svar...
-
Hej! Har gett mig på ett projekt...tror jag har gen 4 block. Det är en 454 330 hk med förgasare. Står 7.4/v8 Bravo på flamkåpan.Delad packning vid vevaxel. Hur tar man reda på vilka delar som passar...? Kan man söka på motornummer någonstans för att ta reda på detta? Behöver bla två vevstakar och ett topplock. Brukar vikten på vevstakarna stämma om man hittar dessa från annan lika motor? Tänkte lämna in för borrning och balansering mm. Firman kan fixa kollar och det som behövs men jag skulle vilja kolla själv om jag bara visste vad det ska vara...Firman rekommenderade starkt snudda kollar då gjutna inte klarar värmen
-
Vad tror ni om laddningsregulatorn då? Är den trasig?
-
-
Hejsan. Började lukta bränt om min mercruicer 3.0 1990. Upptäckte att sladden som går från laddningsregulatorn till batteriet(tror jag det är) hade blivit varm så plasten smält. Voltmätaren stod på max 16 volt när jag varvade motorn. Är det laddregulatorn som gett upp och ger för mycket ström?? Mvh Anders. Funkar det att nypa av den och köra utan laddning tills jag köpt en ny? Mvh anders
-
Funderar lite...på min 4 cylindriga mercruicer finns ju både kylvatten och luft bränsleblandning i limpan. Hur är det på en v motor? Är det bara avgaser i limpan där? Isåfall borde ju det vara mindre risk för vatten i en v motor? Tänker jag rätt...
-
Kollade på en sprängskiss och lagret är koniskt. Trycks det inte in i lagret vid belastning?
-
Kollade på en sprängskiss och lagret är koniskt. Trycks det inte in i lagret vid belastning?
-
Undrar lite om lagret som sitter under sjövattenpumpen. Mitt drev är ca 6 år. När jag bytte modellerna märkte jag att det var ganska glappt. Normalt? Alpha one gen1