Gå till innehåll
söndag 22 december 2024

fredrik15GL

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om fredrik15GL

  • Placering
    Kadett
  1. guestsson > Jo det stämmer. Fick det också bekräftat av verkstaden. Lyckligtvis är problemet löst. Det visade sig vara den gamla bensinen i tanken som var dålig. Det hade samlats smuts i förgasaren. När den rengjordes och tanken byttes ut fungerade motorn perfekt. Så det har blivit mycket åkandes i helgen .. . /Fredrik Senast ändrad av fredrik15GL | 10 augusti 2009 | 08:59
  2. Hej fick du ordning på den? Har samma fenomen på min Mariner (Mercury) 50 Hk -82. Ska byta ut trycktank och slang idag och se om det blir någon skillnad. /Fredrik
  3. Jag var ute och körde med båten igår. Spolade igenom motorn med spolmuff. Efter det upplevde jag vattenstrålen som starkare. Efter 10 min hände samma sak igen, motorn gick ner i fart fast man inte rörde på gasreglaget. När jag skulle åka hem upptäckte jag att det sitter något i ett av hålen i motorn. Jag vet inte om jag inbilla mig men det ser ut som en bit av en impeller eller något liknande. (För stort för att kunna åkt in i hålet). Kunde inte få ut den då. Vet någon vad detta hål har för funktion? /Fredrik
  4. Jag ska testa med det. Men jag tror inte att det blir vakum eftersom skruven på tanklocket är uppskruvad till max. Inte så haj på exakt hur vakumtank fungerar, men jag tänkte snarare att det blev för lite tryck i den eftersom tanklocket inte är orginal och helt tätt? Såg ett inlägg av en som trodde att det kunde vara bitar av impellern som sätter igen kylsystemet. Jag vet att den gamla impellern inte var helt komplett när den plockades ut. (Den hade inte används på ca 15 år). Någon som vet hur man gör för att få ut eventuella små delar av impellern smidigast? /Fredrik
  5. Hej, Jag köpte en en begagnad båt i år. Problemet är inte båten utan motorn. Den har varit inlämnad på service. Där tätade dom den och bytte impeller och såg till att den tände på samtliga cylindrar (innan var det två av fyra som tände) och bytta olja , propeller m.m. Nu till problemet. När man börjar köra med den går den som en klocka. Efter ca 15-20 min när man kört lite hårdare med den tappar den kraft och går enligt gpsen endast i 10 km/h. Gasar jag låter det som att den ska stanna, samma om man lättar på gasen. Blir den överhettad? Jag ser att stålen sprutar ut från motorn. Försökte i går att ligga still med tomgång, då blev farten lite bättre ett tag men sedan tillbaka till 10 km/h. Nästa dag när man startar motorn är den som vanligt. Jag vet inte om det har någon betydelse men jag har bytt orginaltanklocket på trycktankten till biltemas som visar besinmängden. Locket sitter inte helt 100 % tätt eftersom gängorna inte stämmer helt. Om det blir något fel med trycket? Tryckskruven är givetvis öppen när jag kör. Vad kan vara fel? /Fredrik Senast ändrad av fredrik15GL | 05 augusti 2009 | 10:12 Senast ändrad av fredrik15GL | 05 augusti 2009 | 10:13 Senast ändrad av fredrik15GL | 05 augusti 2009 | 10:27
×
×
  • Skapa nytt...