Min började gå för varm först vid ca. 5000 varv, vid 4500-4700 (marchfart) gick den lite varmare än normalt men kokade inte. Till saken hör kanske att motorn är sötvattenkyld, är den sjövattenkyld kan det ju bete sig lite annorlunda. När jag tänker efter var det säsongen före rensningen av limpan den betedde sig så, nästa vår gick motorn het så fort jag belastade den lite mer. När jag tog lös avgaslimpan och provade med trädgårdsslangen vid vattenintaget på undre sidan av limpan kom det knappt nåt vatten igenom, så det var inte svårt att förstå var felet låg. Massor av små rostflagor som tagit fast och proppat igen kanalerna. Rensade med järntråd (grov), borrmaskin, allt jag kunde få in i kylkanalerna. Hade också lös en kylpropp på undre sidan för att komma åt längre in. Höll på tills jag fick vattnet att flöda genom limpan. Fungerade bra resten av säsongen. Visste dock att det var en originallimpa, över 20 år, så jag böt till en ny (pirat) i våras. Örjan