Gå till innehåll
lördag 23 november 2024

Sunloverzz

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Sunloverzz

  • Placering
    Landkrabba
  1. okey, jo för att föra sommeren så var jag ute och körde och allt gick bra men sen när jag skulle lägga till i hamnen så gick de inte få utt växlen så när jag la i friläge så fortsate propellen att snura, och så lag jag i backen å gasade till lite så snurade propellen fortfarande farmort. men de var växel avvisaren som hoppade av. de hände 2 gånger föra året. sen är jag lite bekväm av mig så jag vill ha drev hiss
  2. tack tack vet du vad som händer ifall man sätter på ett drev med fel utväxling? Senast ändrad av Sunloverzz | 21 juli 2009 | 19:57
  3. Hej jag äger en safir cabin som de sitter ett volvo motor B-20(Aq 130) med ett 100-brev. Det är så att jag har tröttnat på mitt volvo 100-drev. Jag skulle vilja köpa något annat drev, och motor (ifall de behövs) . Jag har sett att dom andra safir cabin ägarna har 280-drev på sina båt. Jag vet att safir gjordes med både 100-drev och 280-drev. Men nu till saken. jag har tittat runt lite på olika bg drev 200,250,270 och 280-drev ,men vilket ska man ha? ska man ha ett 280-drev som dom andra safir ägarna har? hur är de med utväxling? är de olika på alla 280-brev? hur ska man veta vilket som passar min båt? jag vet att man måste byta utt skölden mm men måste man såga nytt hål för att drevet ska få plats i de gamla hålet? jag vill gärna ha lite fakta om safir cabin också Ha de bra!!
  4. Hej, jag tror att du får ett tryck på avgassidan så moton inte orkar trycka ut avgaserna så den dör istället. För när du hissar upp motorn så får den någelunda fria avgasvägar. kan de vara att drevet klämer på avgasörret eller något Mvh Anthon
×
×
  • Skapa nytt...