![](https://www.maringuiden.se/forum/uploads/set_resources_5/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
![](https://www.maringuiden.se/forum/uploads/set_resources_5/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_default_photo.png)
Stoft
Medlemmar-
Innehålls Antal
32 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Stoft
-
Placering
Fänrik
-
Augusti och September blir fina enligt mina känslor i fingertopparna! Kanske har man fått i båten tills dess med en fungerande motor? Hmm
-
Har monterat bort likriktaren nu och mätt. Mätaren står på: - Pinne = COM Pinne = DC V Ω/DCmA OHMS knapp intryckt. Resultat: Pinne på Gul (Vänster) - Pinne på Röd = Blinkande -1 Pinne på Röd - Pinne på Gul (Vänster) = Lysande 1 utan blinkningar Pinne på Gul (Höger) - Pinne på Röd = Blinkande -1 Pinne på Röd - Pinne på Gul (Höger) = Lysande 1 utan blinkningar Pinne på Gul (Vänster) - Pinne på Gul (Höger) = Lysande 1 utan blinkningar Pinne på Gul (Höger) - Pinne på Gul (Vänster) = Lysande 1 utan blinkningar Det avviker på de två sista (Gul till Gul), är likriktaren då trasig? Senast ändrad av Stoft | 16 juli 2009 | 21:28
-
CDI boxen ~ 14x12,5cm Stora eller lilla får du avgöra.Det är 7st kontakter, 3 på ena sidan och 4 på andra. Man kommer bara åt att knäppa kort från ena sidan (Den med 3 kontakter) och det är den sidan som är till höger om man sitter i båten. Hur menar du att man ska mäta mellan höljet och dom två gula? Är det bara mellan de två gula kontakterna? Spelar det någon roll vilken pinne man stoppar i vardera kontakt? Senast ändrad av Stoft | 16 juli 2009 | 16:57
-
Tack för bra svar som vanligt! Ska försöka få tag på en mätare och försöka få fram något, har aldrig gjort det förut Likriktaren, har den ingenting med tändningen att göra? Har sökt lite på Google och där stod det att när den går sönder så laddar den inte batteriet och det stod ingenting om att tändningen skulle bli lidande. Senast ändrad av Stoft | 16 juli 2009 | 09:21
-
Någon annan kanske kan svara på mina frågor. Jag hittade en Owners manual (1966-1972) på internet där det stod så här om vad som händer när man polvänder: Failure to attach cables corectly will result in destruction of rectifier and/or switch box. Rectifier = Likriktare? Switch box = CDI box? Då är alltså frågan om det ändå sitter en likriktare? Börjar bli Väldigt rörigt det här. Manualen: http://www.algonet.se/~boem/Merc_1966-1972/Mercury1966-1972.pdf Senast ändrad av Stoft | 15 juli 2009 | 12:20
-
Tack för ditt svar! Så man kan säga att vi har ett tidigt Thunderbolt tändsystem eller missuppfattade jag dig? Det där är ju CDI boxen? Dock är det inte samma färger som den som sitter på nu men jag har beställt en CDI redan från Marindemontering.com i Luleå. Senast ändrad av Stoft | 14 juli 2009 | 21:15
-
Frågan är ju varför i hela h*lvetet de har satt på Thunderbolt ignition dekaler Skit samma, har beställt en CDI nu som bör komma innan helgen. Ni som har koll (gelis ) får gärna räta ut några frågetecken från mig nu. Har den magnettändning? Har den brytarspetsar? Om det inte hjälper med ny CDI, vad gör jag då? Senast ändrad av Stoft | 14 juli 2009 | 19:58