Rasta
Medlemmar-
Innehålls Antal
15 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Rasta
-
Placering
Kadett
-
Hej jag har en Raytheon Sportpilot. När jag drog om elen i båten så lyckades jag få jordflätan som är runt nmea 2000 kablarna komma mot plus så det blev kortis en snabb stund. Åkte ut för att testa om den funka. Den röda lampan blinkade men fick den inte till att pipa när jag höll in stanby knappen. Efter en stund testa jag igen och då börja den pipa och den började svänga för fullt. Stängde av den för att kolla att jag inte hade nått metalliskt för nära kompassgivaren. När jag sen skulle testa igen märkte jag att spaken va lös och då lossna den och flatkablen gick sönder. Spaken tänkte jag laga genom att laga flatkablen Tror nån att nått tagit skada av att jag kortslöt flätan? Nån kan ge tips på vilka komponenter jag ska kolla. Jobbar med ytmontering så jag har goda kunkaper att löda osv men är ingen felsökare direkt.
-
Det va en sån med grön nyckel jag köpte som fanns på den sidan
-
Tack för svaren. Kopplar det lika dant som jag hade innan då. Det e säkert min gamla brytare som fick voltregulatorn att sabba på min motor då. Säkert därför den va ostabil i laddningen med. Anledningen att jag köpte en ny va att helt plötligt bröts all stöm ( aldrig när jag körde) utan 2 ggr när jag skulle starta båten efter att ha stannat o fiskat en stund
-
Min huvudströmbrytare har blivit mindre pålitlig så jag har inhandlad en ny. Den jag köpte va tydligen en av dom bättre 300:-. Jag har alltid haft det kopplat så att jag stänger av all ström med den inklusive motorn. När jag pratade med 2 st på jobbet så sa dom att deras motorer har ständig ström och att dom sätter bara på alla instrument och all annan el med huvudströmbrytaren. Blev osäker och fråga i affären jag köpte brytaren och han sa att man ska bryta all ström inklusive motorn. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra så tänkte kolla hur ni gjort. Min motor är för övrigt en mariner 60hk 4t 2002års modell
-
Får ta och ringa dom imorgon,hoppas verkligen dom kan svara på det.Tyckte det va konstigt att den svenska killen jag prata med inte tipsa mig om att ringa danmark. Synd att ingen här hade lika dan kärra som kunde hjälpt mig
-
Tro mig att jag har gått igenom kärran noga plockar bort winchtornet för säkerhets skull. Besiktningsmannen sa att dom kan va grymmt svåra att hitta. Jag har säkert gått 10varv runt allt på kärran och letat i flera timmar nu
-
Jo jag har ringt dom men han sa att det är en danstillverkad kärra så han visste inte. Jag är evigt tacksamm om nån hjälper mig och kan tänka mig belöna personen ifråga som hjälper mig
-
Va på besikningen idag och du hitta inte chassinr på släpet. Hota men ny regbesikning om jag inte hitta det. Skulle vara evigt tacksam om nån skulle kunna säga exat var det sitter så jag kan leta igen. Den sitter inte på min röda bricka dör står bara 1002v och 1000kg
-
Tog en bild för att visa hur det blir i hörnen
-
Nu har jag köpt rutlist och 6mm bytylsnöre. Nu behöver jag bara tips om hur man monterar listerna.Plocka ur en ruta och plocka bort rutan, gammla listen är limmad i aluminiumramen (köpt 1k rutlim). Skrapa bort allt gammalt lim. Nu till problemen 1. Hur sträckt ska rutlisten vara 2. Ska jag limma ihop ändarna på listen och i så fall med vad 3. Var ska jag ha skarven? Antar att det e uppe. 4. Hur får jag till listen i hörnerna? När jag drar listen runt hela rutan så viker den ut sig i hörnen, Funderar på att montera listen och hälla varmt vatten på den. Länk till bild på listen http://s356.photobucket.com/albums/oo1/Rastafari77/Rutlist/ Senast ändrad av Rasta | 02 juli 2012 | 13:33
-
Har en flipper 510ht från -83. Ruterna är otäta och tänkte kolla om nån vet om det går köpa nya lister någonstans? Sist jag jag leta typ 3år sen så va dom omöjliga att få tag på.
-
Tur att ja äntligen beslutat mig att laga motorn och goggla mig in här igen. Beställde 893640A02 VOLTAGE REG KIT direkt när jag såg att den gamla kunde börja brinna.
-
Åkte ut på en tur nu starta motorn volten låg på 12.2 konstant vid 800rpm eller vid 6000rpm men va ute typ 4-5h hade ekolod och radio på nästan hela tiden och det va fortfarande 12,2 när jag kom in i land. Ska testa byta batteri först tyckte de verka skumt annars att det inte skulle ha sjunkit nått
-
Har ett 62ah batter har inte plats för större. Men med motorn igån bör väl volttalet ligga närmare 14v eller? Slutar den ev ladda om volten blir för låg? Jobbar på en bilvst och vet att vissa bilar gör så att dom slutar ladda
-
Har en mariner 60hk från 2002 helt plötsligt laddar den inte. Kollat efter säkringar dom 4 jag hitta va hela. Hur fungerar laddningen? Antar att det e dom 2 kablarna från svänghjulet som går in i en box som heter 883071-1 en voltregulator har jag lyckats googla mig fram till att det är. Nån som har tips på hur jag ska felsöka så jag inte köper saker i onödan