Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025

SvanteP

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om SvanteP

  • Placering
    Landkrabba
  1. Det lär det väl inte göra? Då får ju inte slangens högsta punkt vara över bensin nivån i dunken. Och eftersom att det nu bara är en vanlig reservdunk så går inte det att ordna. För om det ska bli som du skriver så måste ju motorn fortfarande suga bensin över kanten på dunken i slangen. Eller har jag missat något?
  2. Har varmkört den nu och fått lite annorlunda utgång idag. När den dog så tog jag bort stiften och kollade gnistan och den var klar som en blixt på en bäcksvart himmel och var på rätt ställe. Tyckte själv att stiften såg lite fuktiga ut och ganska hyffsade, sen testade jag att dra igång den igen och då tände den men gick mindre en sekund bluddrade och dog och gjorde så ett par gånger. Sen så gick den igång och gick nästan 10 sekunder började rusa så som dom gör när bränslet tar slut och sen dog den. Gick att dra igång den såpass att den tände o sen dog efter det också men hade ju mitt resultat så ställde in den i boden igen. Så av detta misstänker jag att vi kan komma fram till att bränslet är boven eller snarare bristen på bränsle. Så mitt nästa steg är att plocka isär bränslepumpen dock har jag ett litet problem vart tusan är den? Misstänker att det är där bränsleslangen kommer in från utsidan och sen går vidare med en annan slang till förgasaren? bifogar en bild med vad jag tror är bränslepumpen inramad med röd fyrkant. Vart så lite bild så la upp den på en sida kolla den här adressen för större bild. http://zwamp.se/johnsson.jpg Senast ändrad av SvanteP | 12 juli 2009 | 15:06
  3. Har inte kollat om jag har någon gnista när den är varm nej. Okej förgasaren är ren men har inte kollat bränslepumpen nå ordentligt. Återkommer när jag har kollat lite mer på det här tack för hjälpen so far.
  4. Ja som rubriken lyder så har jag en 20hk johnsson av okänd årsmodell mina föräldrar har tidigare haft den till en liten camping båt men motorn har aldrig fungerat bra. Jag tänkte då att jag skulle försöka få ordning på den här för ev framtida bruk eller försäljning även om det inte ger mycket. Nu är det så att jag har vissa problem med den här motorn. 1. Den suger inte bränsle utan man måste stå o pumpa med blåsan för hand. Nu är det dock så att jag har ingen trycktank utan har bara kört ner en slang med en blåsa och kopplat direkt till filtret för att se om den startade överhuvudtaget. Så det är mycket möjligt att det är så enkelt. 2. Efter att gått ett tag (endast körd i en tunna) och man fått den så pass varm att man kan stänga av choken och sen gått lite till så dör motorn och den går inte att få igång igen föräns efter ca 30min. Jag har inga problem med att mecka men jag vet dock inte vad jag ska mecka med för att lösa detta problem. Hittade dessa två kombinationer på en bricka på motorn om det kan hjälpa någon för att bättre förstå vad det är för modell. 20.R.69B B012862 M.V.H. Svante
×
×
  • Skapa nytt...